SM-kval

34 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg

Sidor

Ola Brandborn

Peter Backlund skrev:


Det är bra att förbundet försöker fylla ut SM-par open semifinalen till jämnt antal par.
När Eva-Liss och jag spelade semifinal i Malmö 2004 hade vi fyra blindronder. Det kanske var därför vi gick vidare Smile

Peter


Varför tar en arrangör och låter det vara fyra blindpar, i stället för att bara plocka bort två bord? Det finns säkert någon logisk förklaring, men jag kan inte komma på den.

Sidor

Philip Berggren

Ola Brandborn skrev:


Peter Backlund skrev:


Det är bra att förbundet försöker fylla ut SM-par open semifinalen till jämnt antal par.
När Eva-Liss och jag spelade semifinal i Malmö 2004 hade vi fyra blindronder. Det kanske var därför vi gick vidare Smile

Peter


Varför tar en arrangör och låter det vara fyra blindpar, i stället för att bara plocka bort två bord? Det finns säkert någon logisk förklaring, men jag kan inte komma på den.

Tja, några snabba t.ex. någon kom inte när tävlingen väl var påbörjad, några bröt för att de inte ville spela med varandra mer, någon blev sjuk…

Ingen aning om vad anledningen faktiskt var men detta är logiska förklaringar och när väl tävlingen är startad är det inte så mycket att göra åt detta. Så sluta att automatiskt anta att arrangören är boven i dramat för det är väldigt sällan sant när det handlar om blindbord.

Sidor

Lars Jeppsson

Jag spelade själv med i denna SM-semi och har ett svagt minne av att 7 par bara tyst uteblev i protest mot det långa avståndet till festivalen, som detta år var placerad i Malmö.

Sidor

Logga in för att kommentera