Forum » Allmänna diskussioner » Videos from Swedens matches i EBL Open Teams - Bermuda Bowl 1977

Videos from Swedens matches i EBL Open Teams - Bermuda Bowl 1977

2 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Björn Hjalmarsson
Videos from Swedens matches i EBL Open Teams - Bermuda Bowl 1977

För ett år sen digitaliserad jag och gjorde en video för finalen i Bermuda Bowl 1977 mellan USA 1 och 2. Sverige tog bronset, så jag digitaliserade också deras matcher i grundspelet. Det spelades ingen match om tredje pris i detta mästerskap. Jag samlade också del artiklar om Sveriges spel i Europa mästerskapet och Bermuda Bowl. Jag hade då ingen klar ide om hur materialet skulle användas..

Nu hände ju en sak nyligen, Tjolpe Flodquist gick bort. Jag kom fram till att det nu var dags att använda materialet. Det var ju en av hans stora framgågnar och det skulle vara intressant att visa en del av hans och laget framgångar! Inte att förglömma alla andra i laget - det var en mycket kompetent i alla delar!

Det har blivit två videos:

  1. EM Open Teams 1977 - Med utvalda spel från grundspelet , baserat på två artiklar i Bridgetidningen. Det är lite tunt med brickor, då jag är van vid att jobba med fulla segment. Men det var så matcher presenterades på den tiden och jag får hålla till godo med det. EBL vill inte kännas vid några arkiverade spel från denna tid, så ingen hjälp därifrån. Det blev lite mer matcher från Sverige vs Italien, då en speciell artikel skrevs om denna match. Sverige spelade verkligen bra, vann alla matcher utom två och sopade mattan med det Italienska laget med Belladonna Garozzo i spetsen.

  2. Bermuda Bowl 1977 - Med utvalda brickor från grundspelet, baserat på VM boken och en artikel i Bridgetidningen. Här blev det inte guld för Sverige, men Sverige tog bronset efter USA 1 och USA 2. Sverige slog USA 1 i en match och spelade jämt med USA i två matcher, som visade Sveriges höga klass..

Systemdeklartioner för de Svenska paren från Bermuda Bowl. Antar att man spelade samma system i EM, Carrot Club och S-Kalmar?

Video med finalmatchen USA 1 vs USA 2 finns här.. USA 2 vann.

Hade jag haft tillgång till alla brickor skulle jag nog tagit med några USA matcher också. Jag har frågat ACBL om arkivmaterial från detta år utan framgång.

Björn

Stefan Andersson

Du är helt enorm. Impad

Logga in för att kommentera