Forum » Allmänna diskussioner » Video Frankrike vs Italien

Video Frankrike vs Italien

5 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Björn Hjalmarsson
Video Frankrike vs Italien

Det var ingen svenskmatch på BBO idag, så jag valde en match mellan två av dom stora Bridgenationerna, Frankrike och Italien som ersättning.

Irriterande med dessa tomma alertbud! Vad är det för vits med alerteringar om man inte får veta vad dom betyder!? Skall kolla BBO varför det är så… Kanske måste dom skrivas in och det görs inte?

I morgon är det en svenskmatch på BBO, mot Frankrike, som kan bli intressant… Videon kommer tidigare då matchen spelas i rond 6.

Björn

Henrik Johansson
Bild för Henrik Johansson

BBO operatörerna har inte tid att sitta och titta i systemkompendier för att leta upp vad bud betyder, och de ser inte heller vilka förklaringar som ges vid bordet. Ofta spelar de inte ens bridge själva heller.

Spelarna spelar inte på BBO, de sitter vid ett bord och spelar med kortlek som alla andra.

Björn Hjalmarsson

Jomenvisst, se mitt inlägg från den 14 Jun…
Men som jag skriver där, vissa alerteringar har man lyckats med…
Det blir nog inte riktigt bra förrän även spelet är helt digitaliserat
Det kommer med all säkerhet en dag, det är för mycket fördelar med det för att det inte skall genomföras… Sen kan man tycka hit och dit om detta…

Thomas Ålander

Björn Hjalmarsson skrev:


Jomenvisst, se mitt inlägg från den 14 Jun…
Men som jag skriver där, vissa alerteringar har man lyckats med…
Det blir nog inte riktigt bra förrän även spelet är helt digitaliserat
Det kommer med all säkerhet en dag, det är för mycket fördelar med det för att det inte skall genomföras… Sen kan man tycka hit och dit om detta…

Den dagen kan det väl bli en kamp mellan de bästa programmen/-erarna för robotar som spelar mot varandra. Människorna kan då ägna sig åt annat, t ex live-bridge.

Björn Hjalmarsson

ACBL har börjat använda LoveBridge i sina Junioruttagningar.
Vi får se hur det går, men får man det att funka bra så kommer det säkert också införas inom andra större mästerskap. Det är för många fördelar för att det inte skall införas. Men det tvingar ju ingen klubb att sluta använda kort…

Logga in för att kommentera