Forum » Allmänna diskussioner » Landslag, Ukraina, uppladdning inför EM

Landslag, Ukraina, uppladdning inför EM

11 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jan Lagerman
Landslag, Ukraina, uppladdning inför EM

Hej!

Ikväll spelas det ’lagkamper’ på Real Bridge.
Spel mellan olika svenska landslag.
Dels som lite avslappnad uppladdning inför EM, men framförallt för att uppmärksamma (som om det inte görs var dag iallafall) det som sker i Ukraina och för att samla in lite bidrag ner till de som så väl behöver det.

Här länken från Förbundets hemsida:

https://www.svenskbridge.se/node/124029

”Vi hoppas att alla andra bidrar med några kronor till insamlingen, Swishnr: 1235679386, märk med Ukraina.”

Som skrivet, alla bidrag, stora som små är mycket välkommet.

Det spelas tre 8-brickorsmatcher mellan olika lagkonstalationer:

18.00 - 19.00
19.05-20.00
20.05-21.00

Vi får hoppas på en trevlig kväll och att många kommer och tittar och bidrar till insamlingen.

Välkomna!!

Stefan Zylberstein

Det vore välkommet med något lämpligt BG konto. JAG tex har inte swish….

(och ja, min första nyköpta mobil blev myndig innan den dog. Det var en billig enkel modell redan när den köptes.)

Carina Wademark
Bild för Carina Wademark

BG 373-3482, märk Ukraina

Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund

Ett stort grattis till veteranlaget, som bara släppte ut 8 IMP på 24 brickor under kvällen.

Ett ypperligt initiativ av Frederic Wrang - enligt sista uppgiften jag hörde ikväll lyckades landslagen samla in över 34 000 kr till Ukraina. Toppenbra av alla som varit med och bidragit.

Det går bra att swisha bidrag till 1235 679 386 även i efterhand. Smile Eller betala via Bankgiro: BG 373-3482, märk överföringarna Ukraina!

Samtliga brickor kan nu ses här.

Klicka på ett lagnamn för att komma till privatprotokollen - eller gå igenom bricka för bricka. Via ”listikonen” uppe i hörnet kommer man direkt till privatprotokoll/IAF per par.

Som mest var vi uppe i 70 tittare under kvällen på videosändningen, och uppåt hundra på Kibitz-länken där man kunde följa brickorna med fördröjning.

Det var väldigt spännande att höra både Peter Bertheau och Ola Rimstedt berätta om hur de tänkte och analyserade under brickorna. Mycket lärorikt!

Vi tror och hoppas att videosändningen kommer att finnas tillgänglig i efterhand, och återkommer i så fall med hur man ser den. Smile

Suzanne Lemborn
Bild för Suzanne Lemborn

För de som inte kan swisha så går det bra att betala in på bankgiro 373-3482. Jag läser in och sammanställer alla bidrag på fredag så betalar du in via bankgiro bör det göras senast imorgon.
Tack alla som bidragit hittills och tack Frederic Wrang för initiativet och alla ni som ställt upp för att detta skulle bli möjligt!
Tack inte minst för underhållningen ikväll!
Mvh Suz Lemborn

PO Sundelin

Linnea,
Är jag blind eller är bridgeanalysprogrammet mindre säkert?
Jag tittade på bricka 3 i första matchen och får veta att Par är 3NT=[

EKxxx, Dknx,10xx, xx

Dx, xxxxxx, Kx, xxx knxxxx, x, Dknxxx, KD
10, EK10, Exx, Ekn10xxx

Visst ser det ut som om ruterutspel betar. Efter att ha släppt en eller två ruter kan man visserligen spela tre hjärter men Öst kastar två spader.
Var tänker jag fel? Eller läser fel

Tre spelare inledde med ruter. Tyvärr vet jag inte hur spelet gick men kontrakten gick hem.

Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund

PO: du kan klicka dig igenom brickan kort för kort på alla bord.

Jag är ingen mästare på analyser så lämnar det åt er andra. Smile double dummy säger 8 stick oavsett om det är N eller S som spelar sang. Däremot kan man göra 11 stick i klöver. Och för mitt öga ser det ut som att ÖV borde hinna ställa rutern innan spelföraren kan casha in sina stick (Om man inte blockar sig i försvaret. )

Brickan:

Spelet bord 3 - ruter ut till kung, men spader i vända.
Spelet bord 2 - ruter ut till kung, och ruterfortsättning.

Vid de två andra borden spelade man ut hjärter.

PO Sundelin

Tack Linnea,
Jag ser nu att som jag misstänkte får skylla på ”blindhet” eller i varje fall felläsning Det står visserligen Par=400 men i 5kl. Ber om ursäkt.

Frederic Wrang

Stort tack till alla som har varit med och bidragit det värmer i hjärtat.
Utan all hjälp ifrån förbundet och Linnea och Pär i Bridgeskolan och alla andra så hade det inte varit möjligt och genomföra.
Grattis till bra spel av Veteranerna (PG spelade grym Bridge i sista matchen) Fredin hade nog gillat det vi såg i sista setet:)

Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund

Nu finns gårdagens sändning tillgänglig för att se i efterhand! Klicka här!

Och, det är inte för sent att swisha en donation!

PG Eliasson
Bild för PG Eliasson

Stort tack Freddan.

Hade lite tur men kunde inte låta bli att köra en Fredinare i 4H när vi hade publik och redan bra resultat. Ibland har man flyt.

Bra initiativ, pengar kommer att behövas i Ukraina.

Logga in för att kommentera