Forum » Allmänna diskussioner » Fredin, Lagerman och landslaget

Fredin, Lagerman och landslaget

133 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg

Sidor

Jan-Olof Hegethorn

Stefan Olausson skrev:

Lars Nilsson skrev:

Jag tror att de helst vill slippa möta Sverige.

Kan lika gärna svara:
”Jag vill att Sverige blir fossilfritt 2022”.

(dvs, svarar inte heller på frågan)

Saknas det inte några detaljer i ditt svar?
Lars kan väl tänka sig att inte vara UK eller kapten utan överlåter ansvaret till berättiga. Vad tycker Du?

/janne

Sidor

Jan Lagerman

Mikael Westerlund skrev:

Jag är helt säker på vad jag tror.
Vad tror ni?
/Mikael Westerlund

Jag tror att det är tveksamt om du verkligen är alldeles säker på att du tror på vad du tror! Smile

Sidor

Johan Sylvan

Lars Andersson skrev:

I den officiella värdsrankingen ser det ut så här (bland de aktuella namnen):
38 F Nyström
43 M Rimstedt
49 O Rimstedt
75 F Wrang
98 J Sylvan
99 P Bertheau
106 S Hult
144 P Fredin

Som vanligt ett relevant och klargörande inlägg Lars A. Lägger mig naturligtvis inte i Mickes frågeställning eftersom jag (minst sagt) är jävig men baseras inte den rankingen framför allt på landslagsresultat? Om man inte(framför allt av disciplinära skäl) varit med i landslaget på minst 10 år kanske det påverkar siffrorna något?
Och du tror också att ev. motståndare först tittar på världsrankingen innan de bestämmer sig för vilka de helst inte vill möta? Förutsätter att du svarar på dessa enkla frågor för du är väl inte bara ute för att provocera med dina inlägg?

Mvh Joppe

Sidor

Johan Sylvan

För övrigt tycker jag Mickes fråga var intressant oavsett vad man tycker för övrigt. Har aldrig tänkt på den aspekten men eftersom jag själv också spelar backgammon och har samma tankesätt där när jag gör mina flytt förstår jag hans synpunkt. Huruvida det ska påverka en uttagning är väl mer tveksamt men spelteori är alltid intressant för oss som är spelgalna…

Mvh Joppe

Sidor

Torbjörn Jönsson
Bild för Torbjörn Jönsson

Lars Andersson skrev:

Bortsett från Sylvans invänding så ser jag att rankingen toppas av Pierre Zimmerman och han hade jag inte tagit ut ens till Österrikes landslag (såvida han inte pröjsat mig förstås).

(Fast bortsett från honom hade jag nog tagit ut i alla fall de första 100 namnen).

Sidor

Johan Sylvan

Torbjörn Jönsson skrev:

Lars Andersson skrev:

Bortsett från Sylvans invänding så ser jag att rankingen toppas av Pierre Zimmerman och han hade jag inte tagit ut ens till Österrikes landslag (såvida han inte pröjsat mig förstås).

(Fast bortsett från honom hade jag nog tagit ut i alla fall de första 100 namnen).

Jag är som bekant ledig och ligger topp 100 ifall du skulle bli kapten igen Torbjörn:-) Hör av dig isåfall.

Mvh Joppe

Sidor

Lars Andersson

Nej Johan. Jag försöker inte provocera, försöker bara få in lite fakta i diskussionen.

Johan och Torbjörn har rätt, den internationella rankingen tenderar att gynna spelare som blir uttagna till internationella tävlingar, speciellt senaste åren. Om man istället tittar på den svenska rankingen ser det helt annorlunda ut bland de aktuella paren:
16 S Hult
54 P Fredin
69 J Sylvan
74 O Rimstedt
84 M Rimstedt
138 F Wrang
150 F Nyström
195 P Bertheau

Om man prioriterar den svenska skulle man också kunna gå enbart efter samspelta par på svenska rankingen:
1 O Wademark
2 J Selberg
3 A Sandin
7 T Karlsson
(4 J Östberg
11 A Morath)
6 K Ahlesved
10 N Warne

Jag satte parentes runt Östberg-Morath för de är redan med i veteranlaget.

Sidor

Thomas Andersson
Bild för Thomas Andersson

Inte för att förringa prestationerna av de som är högt rankade, men jag tror alla som är någorlunda insatt i hur det fungerar förstår att utformningen av det svenska rankingsystemet är pinsamt dålig. Ett rent skämt, faktiskt.

Sidor

Mikael Westerlund
Bild för Mikael Westerlund

Vill bara förtydliga att mina inlägg inte är gjorda med avsikt att kritisera Lagermans uttagning.
Men jag tycker att min fråga är både intressant och relevant.

Om vi istället tar Jannes uttagna par som exempel.

Låt säga att vi skall möta Polen i en morgonmatch.

Om Janne nu har fått höra på omvägar att de polska lagen inte tycker om att möta bröderna Rimstedt då de haft svårt att få bra brickor mot tvillingarna tidigare.
Då hoppas jag verkligen att Janne låter tvillingarna spela båda halvlekarna i den matchen alldeles oavsett om tvillingarna tycker om att ha sovmorgon. Allt annat vore att kraftigt missbruka sitt uppdrag.

Märk väl att detta bara är ett exempel och att jag inte har en aning om Mikael eller Ola är morgontrötta Smile

Men som sagt, jag förutsätter att Janne utan att blinka låter tvillingarna spela båda halvlekarna i den matchen?

Detta betyder ju i så fall att min fråga är relevant.
Låt säga att 90% av lagen vi skall möta i VM har minusstatistik mot Joppe och Fredin och av de anledningen absolut inte vill möta just Johan/Peter.
Ja då hade jag också ansett att Lagerman har misskött sitt uppdrag som inte tagit ut Johan/Peter till laget.

Nu är vi så bortskämda i Sverige att vi har flera väldigt starka par samtidigt som det säkert inte är så att 90% av motståndarna har skräck för att möta just Johan/Peter.
Och de som har det kanske har precis lika stor skräck för att möta något av våra övriga landslagspar.

Men någonstans går ju gränsen.
Som jag skrev så vore det ett stort tjänstefel att inte ta ut Johan/Peter om 90% av våra motståndare absolut inte vill möta just det paret då de aldrig går bra mot dom
Om vi istället säger att siffran är att 1% av våra motståndare resonerar såhär.
Ja då är ju förtjänsten av att ta ut Johan/Peter försumbar kanske.
Detta betyder ju att det går en gräns någonstans.

Det var lite med den här tanken jag ville ställa frågan här på forumet och absolut inte för att kritisera Jannes uttagning.
Vem är jag att kritisera Jannes uttagning? Då Janne såklart vet 100 ggr mer än mig alla turer kring vårt landslag.

Men som svar på Jannes sista fråga så är mitt svar att JA. Jag vet vad jag tror.

Lycka till med bridgen
/Mikael Westerlund

Sidor

Thomas Karlsson

Lars Andersson skrev:

Nej Johan. Jag försöker inte provocera, försöker bara få in lite fakta i diskussionen.

Johan och Torbjörn har rätt, den internationella rankingen tenderar att gynna spelare som blir uttagna till internationella tävlingar, speciellt senaste åren. Om man istället tittar på den svenska rankingen ser det helt annorlunda ut bland de aktuella paren:
16 S Hult
54 P Fredin
69 J Sylvan
74 O Rimstedt
84 M Rimstedt
138 F Wrang
150 F Nyström
195 P Bertheau

Om man prioriterar den svenska skulle man också kunna gå enbart efter samspelta par på svenska rankingen:
1 O Wademark
2 J Selberg
3 A Sandin
7 T Karlsson
(4 J Östberg
11 A Morath)
6 K Ahlesved
10 N Warne

Kan 1,2,3,6,7,10 få utmana Lagermans uttagning?

Sidor

Johan Sylvan

Lars Andersson skrev:

16 S Hult
54 P Fredin
69 J Sylvan
74 O Rimstedt
84 M Rimstedt
138 F Wrang
150 F Nyström
195 P Bertheau

1 O Wademark
2 J Selberg
3 A Sandin
7 T Karlsson
(4 J Östberg
11 A Morath)
6 K Ahlesved
10 N Warne

Aha Lasse, då förstår jag. Du ville bara tillföra mer fakta genom att visa den nuvarande världsrankingen(som alltså bara visa vilka som spelat mest i landslaget) och det var bara en ren slump att ditt inlägg kom direkt efter Westerlunds menar du(för det hade ju inget att göra med Westerlunds frågeställning iallafall)?
Och vad var isåfall skälet till att du visade en ranking som du tydligen redan visste inte visade något om spelstyrkan(mer än att duktiga spelare naturligtvis oftare blir landslagsuttagna än andra)?

Nu var jag själv lite osäker på om Westerlund menade att vi(Fredin) var bättre än de andra svenska paren eller om han menade att motståndarna helt enkelt ogillar att möta Fredin för att han är så oberäknelig att möta och så tror jag de flesta uppfattade hans inlägg/frågeställning. Sen kan det såklart vara så att de inte vill möta oss för att vi tydligen är så otrevliga rent allmänt men det tror jag inte var vad Westerlund avsåg:-) Observera att jag alltså inte hävdar att jag o Peter är bättre än de nu uttagna, har såvitt jag vet aldrig skrivit det heller utan tycker att laget(inte minst F-F) ser starkt ut.

Och vad har den svenska (enligt TA urusla) rankingen med landslagsuttagningen att göra mer än att visa att t.ex Ahlesved-Wahrne också är ett kompetent par? De par som spelar mycket internationellt(oftast därför att de redan högpresterat i landslagssammanhang) spelar ju betydligt mindre i Sverige och den svenska rankingen är väl helt enkelt en summering av ALLA resultat man presterar i svenska tävlingar?
Den landslagsranking som jag förespråkar visar däremot mer ett genomsnitt av de reultat man gör i de tävlingar man (hinner) spela.

Mvh Joppe

PS Hoppas att du ändrar ditt schema och kommer på min lagmiddag nästa fredag trots denna lilla dispyt. Du är fortfarande givetvis varmt välkommen och jag uppskattar verkligen att du svarade på mina följdfrågor(OBS ingen ironi, varken i första eller andra stycket av meningen och inte i mitten heller!!!) DS

Sidor

Johan Sylvan

Thomas Karlsson skrev:

Lars Andersson skrev:

16 S Hult
54 P Fredin
69 J Sylvan
74 O Rimstedt
84 M Rimstedt
138 F Wrang
150 F Nyström
195 P Bertheau

1 O Wademark
2 J Selberg
3 A Sandin
7 T Karlsson
(4 J Östberg
11 A Morath)
6 K Ahlesved
10 N Warne

Kan 1,2,3,6,7,10 få utmana Lagermans uttagning?

Det där tycker jag vore en kul grej som jag tror skulle förhöja intresset bland medlemmarna och dessutom ge bra och nödvändig publicitet till bridgen i media. Inte minst Lagerman med sitt elefantminne kommer väl ihåg matcherna mellan ”pressens lag” och det uttagna landslaget, tror att det var i fotboll och kanske även i bandy för ganska länge sen(lätt att googla förstås). Vilka som isåfall skulle utmana landslaget är givetvis öppet för diskussion, dessutom måste de ju ha tid/möjlighet och lust också.
Skulle ju också ge bra träning åt de uttagna paren och en möjlighet att visa att de var väl värda uttagningen.
Tror till och med att förbundet skulle kunna ta betalt av de som vill titta på(med extra biljettpris för de som kollar live förutsatt att covid tillåter det, tänk att få sitta några meter fårn sina landslagsidoler:-)
Alttså ett win-win-win-win-win-win-förslag!
Lagerman? Martin L?

Mvh Joppe

Sidor

Mats Nilsland

Det har förekommit i bridgehistorien med en sådan match, nämligen när PD Lindeberg var kapten. Jag tillsammans med Anders Wirgren och Fallenius-Lindkvist utmanade till en match på Lunds stadsbibliotek med rama och allt och genom att sätta upp 10000 mot 5000 kunde de knappast tacka nej!

Jag kan tillägga att Simon Hult är med på det Smile

Sidor

Johan Sylvan

Om Hult är med ställer jag gärna upp i utmanarlaget förutsatt att jag får möta Hult hela tiden…
Fråga honom hur det gick i ligan senast när jag och Fredrik Alfredsson mötte honom och Peter Bertheau, har för mig att skalan tog slut plötsligt:-)
Synd att det inte var en uttagningsmatch bara…
Har för mig att på Lindebergs tid som kapten kunde kryssa i ”otur” på vissa brickor i OBS-tävlingarna, tror Hult (med all rätt om jag ska vara ärlig) hade slitit ut pennan bara på att kryssa i otursrutan den matchen:-)

Mvh Joppe

Sidor

Mats Nilsland

Det här tråden borde heta ”prata med farbror Joppe” Inlove

Kom igen då Joppe, skaffa en partner eller sätt ihop ett lag och sätt upp priset (kanske en symbolisk summa i alla fall) så finns det säkert nån som fixar matchen.

Eventuella sponsorer och intressenter kan ju anmäla sig här Smile

Sidor

Johan Sylvan

Hej Ola B, ska försöka besvara Mats Nilslands senaste inlägg utan att använda citatfunktionen, får se om det blir tydligare…
”Det här tråden borde heta ”prata med farbror Joppe” Inlove”

Har jag inget emot så länge den inte heter ”Gnäll och skäll och förolämpa farbror Joppe”… För övrigt ringde de SBF och sa att jag nästan gjort av med min årsförbrukning av tecken på Forum redan nu den 8/1…

”Kom igen då Joppe, skaffa en partner eller sätt ihop ett lag och sätt upp priset (kanske en symbolisk summa i alla fall) så finns det säkert nån som fixar matchen.”

Tyvärr Mats, har inte tid eftersom jag måste skriva på Forum hela tiden och dessutom är jag tydligen för dålig för att delta:-)
Skämt åsido skulle jag gärna ta tag i detta men har just startat upp en ny verksamhet(frimärksaffärer) som tar all min vakna tid bortsett från Foruminläggen, jobbar faktiskt nästan 20 timmar per dag oftast. Du får ursäkta att jag sover 2 timmar per dygn men även om jag tar bort även dessa 2 timmar skulle jag nog inte hinna.
Sen är det väl inte jag som har ifrågasatt det uttagna laget, tvärtom är jag väl nästan den enda som sagt att jag tycker det är ”rätt” lag så jag har väl inget att bevisa hoppas jag?
Att jag försöker vidareutveckla en bra idé borde väl istället Lagerman och SBF utnyttja det ligger ju i deras intresse att popularisera bridgen.
Däremot ställer jag gärna upp i utmanarlaget för att ge landslaget träning, får väl offra några tusenlappar i min verksamhet isåfall för den goda saken.
Och jag hjälper gärna till med att ta ut ”pressens lag”, är ju lämpligt eftersom jag redan ägnar mig åt journalistyrket här på Forum:-)

”Eventuella sponsorer och intressenter kan ju anmäla sig här Smile”

Tycker jag är en utmärkt idé, framför allt om SBF och/eller Lagerman ger grönt ljus.
För att föregå med gott exempel anmäler jag mig redan nu. Och för att föregå alla lustigkurrar är det i egenskap av spelare och inte som sponsor:-)

För övrigt vet jag inte om din uppmaning var allvarligt menad(såg ingen smiley i mellanstycket så utgick från det) men du kanske inte visste om min nya verksamhet och trodde att jag som vanligt bara var oseriös och drev omkring…

Mvh Joppe

Sidor

Lars Andersson

Johan Sylvan skrev:

PS Hoppas att du ändrar ditt schema och kommer på min lagmiddag nästa fredag trots denna lilla dispyt. Du är fortfarande givetvis varmt välkommen och jag uppskattar verkligen att du svarade på mina följdfrågor(OBS ingen ironi, varken i första eller andra stycket av meningen och inte i mitten heller!!!) DS

Nja, jag får min tredje Corona-spruta fredag em. Ska kanske förtydliga så det inte blir några rykten här, jag har haft Corona i februari också! Devil

Jag upplever ingen dispyt. Om man har ett öppet meningsutbyte så brukar bra saker komma av det. Som här där den utmärkta tanken med en match mellan rankinglandslaget och det uttagna dök upp. Som jag förstår letar Bertheau-Hult och Nyström-Wrang frenetiskt kvalificerat sparringmotstånd inför BB.

Sidor

Lars-Göran Larsson

Johan Sylvan skrev:

Saxat:
Det där tycker jag vore en kul grej som jag tror skulle förhöja intresset bland medlemmarna
Alltså ett win-win-win-win-win-win-förslag!
Lagerman? Martin L?
Mvh Joppe

Landslaget
16 S Hult, 74 O Rimstedt, 84 M Rimstedt, 138 F Wrang, 150 Nyström, 195 P Bertheau
Sverigerankinglaget:
1 O Wademark, 2 J Selberg, 3 A Sandin, 7 T Karlsson, 6 K Ahlesved, 10 N Warne
.
Medåll - en riktigt dust att vilja se! Fram med sponsorkosingen nu, farbröder!

Sidor

Lars-Göran Larsson

edit (obs ingen ironi - jag har verkligen editerat)

Sidor

Peter Swensson

Läste precis igenom hela tråden i ett svep.

Är imponerad över engagemanget och viljan att tänka själv och försöka förstå. Lysande tavlan! Trots missförstånd, historiskt grums och ett och annat ogenomtänkt ordval mynnar det ut i konstruktiva förslag.

Jippotävlingar kan ge uppmärksamhet, sponsring och sparring. Kanske ”man” få till lite crowd funding från oss som gärna följer landslagets bravader vid gröna bord. Jag ser inte utan anvundsjuka en del på schackets sändningar från turneringar. Alltid proffsigt och initierat men de har även olika sändningar riktat till åskådare på olika nivåer. Det är från mitt perspektiv elitbridgens nutida födokrok om vi kan få till produkten.
(av övergående hälsoskäl kan jag inte dra i det själv just nu även om jag skulle vilja). Kan man finansiera alla landslagslagen med bra sändningar som åskådarna betalar med reklam eller reklamfritt?

Redan nu vill jag hävda att vi måste klargöra att det är spelarna/lagen som måste ha upphovsrätt till sitt spel. Inga förbund eller klåfringriga potentater och protektionister skall få döda marknader så som idrottsförbund av hävd brukat göra. Det ligger alltid i förbunden intresse att stötta och arrangera aktiviteten de samlats kring.

(lite off topic: men jag vill påminna om att en förbundsstyrelses uppdrag från distrikten är att samordna och stimulera bridgen i sin helhet. distriktens uppdrag från klubbarna är de samma på regional nivå. och klubbarnas uppdrag från medlemmarna/spelarna är de samma på lokalnivå. Så skapades dagens struktur; det är alltid lämpligt att reflektera och fundera över varför strukturerna ser ut som de gör, vilken roll man själv har just nu, och om strukturen är lämplig fortfarande. Jag är övertygad om att distriktsnivån har spelat ut sin historiska roll, den medför mest byråkrati och minskar den demokratiska ordning inom bridgen. Om man kunde vara medlem i förbundet (som våra ständiga medlemmar i princip är, i alla fall ur ekonomiskt perspektiv) skulle många troligtvis välja även det. Själv känner jag liten klubb lojalitet, trots många år som ordförande i BK Svanslös (preskriberat Wink ) och att jag spelar för klubben i uppväxtstaden (vill gärna bidra mer till klubben och har frågat hur jag kan bidra). Det är bridgen i sverige och bridgen i stort som engagerar mig; och jag tror att flera känner likadant. Klubbspel är kul och är och har varit hjärtanen i bridgen men spelarna är blodet. Men det är oavsett vad man tycker huvudsakligen organiserade kafferep kring gröna bord; en semisocial hobby för alla åldrar. Huvudprodukten är små klubbspel med polarna och brickor vi minns surr. Sedan har vi den andra huvudprodukten, tävlingsspel med något större upptagningsområde, som ger livet mervärde med resor övernattningar och ölande med likasinnade. Sista huvudprodukten är landslagslagen. Vad ”bridgen” missat är åskådarna som huvudprodukt, det vi sett på senare år är en sidoprodukt som styvmoderligt hanterats och växtfram. Vi har ett nytt läge som måste utnyttjas tillfullo för bridgens skull. Idag finns alla möjligheter att göra även åskådning till en huvudprodukt OCH där finns det ekonomisk potential. (Vad är genomsnittsåldern på sponsorerna av heltidsproffsen idag? Är det de som kommer finansiera elitbridgen om 10 år?))

Många ord! Kanske flera olika trådar.

Om inte Fredin spelar i landslaget vill jag se Peter i matcher mot landslaget OCH jag tror att fler än jag gärna betalar några kronor för att följa de och andra matcher i rätt förpackning. (och givetsvis andra sevärda spelare). Är produkten bra kommer flera prenumererar på den och intäkten till ”spelare och landslag” (förbundet skall inte bli arbetsgivare men kanske kan vi eliminera egna kostnader för landslagsspel) kan bli högre än förbundsavgiften på sikt i min framtidsvision.

Tack för en bra tråd! Gillade nästan alla bidrag även om jag inte orkade trycka tumme upp på alla.

Sidor

Tore Mattsson

Quote:

Som jag förstår letar Bertheau-Hult och Nyström-Wrang frenetiskt kvalificerat sparringmotstånd inför BB.

Två jätteduktiga par som båda är stationerade i Stockholm söker sparring.
Hur skall man lösa det Thinking

Sidor

Johan Sylvan

Lars Andersson skrev:

Johan Sylvan skrev:

Nja, jag får min tredje Corona-spruta fredag em. Ska kanske förtydliga så det inte blir några rykten här, jag har haft Corona i februari också! Devil

Jag upplever ingen dispyt. Om man har ett öppet meningsutbyte så brukar bra saker komma av det. Som här där den utmärkta tanken med en match mellan rankinglandslaget och det uttagna dök upp. Som jag förstår letar Bertheau-Hult och Nyström-Wrang frenetiskt kvalificerat sparringmotstånd inför BB.

Vet att alla saknat mina inlägg under hela lördagen, var tyvärr upptagen av Julkul hos Johan.

”Jag upplever ingen dispyt”

Det gläder mig Lasse. Tycker också att ett konstruktivt meningsutbyte enbart är positivt. Byter därför ut mitt ord ”dispyt” ovan till ”konstruktivt meningsutbyte ”.

Mvh Joppe

Sidor

Johan Sylvan

Hej Peter S!
Uppskattade verkligen ditt inlägg, kul med ett alltigenom positivt och konstruktivt inlägg. Vet inte exakt vilka skribenter du prisade men eftersom jag själv har gjort en icke föraktlig andel av inläggen hoppas jag att jag var medräknad…

Mvh Joppe

Sidor

Johan Sylvan

Eftersom jag fått 100tals förfrågningar om hur det gick på Julkul igår kommer här en kort sammanfattning:

Den individuella tävlingen vanns knappt med 1(en) poäng av Ola Rimstedt strax före Freddan Wrang. Var en stor besvikelse för mig personligen eftersom jag spelat Freddan som vinnare och därmed missade en fet utbetalning men storsint som jag är gratulerar jag naturligtvis Ola till en välförtjänt seger.

Eftersom Ola och Freddan möttes inbördes i den sista ronden och det avgjordes först på sista brickan var det ooolidligt spännande…

Detta bevisar ju också att Lagermans landslagsuttagning var fullständigt korrekt för ett starkare startfält har sällan synts i bridgehistorien! Att Micke Rimstedt inte blandade sig i den absoluta toppstriden berodde givetvis bara på ren och skär otur eftersom han enligt egen utsago som vanligt spelade fullständigt felfritt men att det inte alltid satt som han trodde. Bridge är orättvist ibland! (För att förebygga spekulationer kom han före mig och är alltså därmed bevisligen bättre än mig åtminstone…)

Själv var jag ”ur form” främst på grund av ett visst alkoholintag innan, under och efter tävlingen men lyckades ändå komma lite över medel på en hedrande ca 8e eller 9e (vem räknar?) plats av de 21 deltagarna. Eftersom jag i egenskap av ”nybörjare” var tippad som 16-18 av Johan Nilsson var det ändå en stor framgång givetvis:-)

Även stryktipset var en stor succe där varje andel á 200 kr belönades med inte mindre än 15 kr för 10 rätt.Grattis till deltagarna, själv undvek jag detta spel pga den höga skatten på stryktips så jag får tacka sossarna för detta.

I V76 som Johan Upmark var systemansvarig för deltog samtliga spelare i för 200/andel. Johan lyckades pricka 7 rätt och det renderade över 2500/andel!!! Så redan där lyckades alla deltagare gå med vinst för dagen,t.o.m de mest alkoholbenägna(nämner av diskretionssjäl inga namn givetvis men ni vet själva vilka ni är/var…). Stort tack till Johan U från oss alla!

Slutligen pokertävlingspotten delades så småningom mellan Johan ”Fjupp” Wahlberg, Måns Berg och någon vars blygsamhet det förbjuder mig att nämna.

Dagen avslutades(tyvärr) redan ca 04.00 eftersom alla utom jag envisades med att gå och lägga sig om de inte redan åkt hem.

Stort tack Johan ”Bankis” Nilsson för de (hittills) bästa 17 timmarna 2022 och jag lovar att jag ska försöka komma topp 7 om jag blir inbjuden även 2023!

Mvh Joppe

Sidor

Peter Swensson

Johan Sylvan skrev:

Hej Peter S!
Uppskattade verkligen ditt inlägg, kul med ett alltigenom positivt och konstruktivt inlägg. Vet inte exakt vilka skribenter du prisade men eftersom jag själv har gjort en icke föraktlig andel av dem hoppas jag att jag var medräknad…

Mvh Joppe

Du behöver inte vara orolig Joppe!

Jag gillar folk som säger vad de tycker och tänker; det är alla andra som är tråkiga Wink

På temat:
Önskar att vi på något sätt kunde reducera antalet missläsningar och missförståelser av vad andra skriver på tavlan. Vi känner ju varandra mer eller mindre väl allihopa, det är som om vi glömmer bort det ibland och blir irriterade på ordval och formuleringar (mig inkluderad). Är större välvilja att förstå andras inlägg ett lämpligt försenat nyårslöfte?

Sidor

Johan Sylvan

Håller återigen helt med dig Peter.
Själv försöker jag tolka andras inlägg så välvilligt jag kan men då det ofta bara är antydningar och ounderbyggda påståenden blir det ofta omöjligt speciellt om skribenterna konsekvent avstår från att besvara följdfrågor.

Uppskattar därför inte minst Lasse Anderssons senaste svar till mig och går dig omedelbart till mötes genom att som nyårslöfte lova att försöka tolka andras inlägg ännu mera positivt om det är möjligt.

Rena personangrepp har jag dock svårt för att ta(understatement:-)) och många av mina närmaste vänner tycker att jag borde avstå från att gå i svaromål eftersom det bara leder till ytterligare pajkastning och de har säkert rätt men det är svårt att inte försöka försvara sitt rykte iallafall för mig. Dock kan jag lova att inte skriva något negativt överhuvudtaget sålänge jag inte blir provocerad.

Mvh Joppe

Sidor

Börje Rudenstål
Bild för Börje Rudenstål

Då startfältet innehöll både aktuella och presumptiva landslagskandidater, har jag hört ryktas att julkul kan komma att räknas med i en individuell ranking för landslagskandidater.
Till er som kom lite längre ner i listan kan jag säga att ev alkoholintag inte är en parameter som tas hänsyn till, plus att det kanske bara är rykten….

Sidor

Johan Sylvan

”ev alkoholintag”

Fast nu gällde det ju inte eventuellt alkoholintag utan bara vidden av intaget för respektive deltagare.
Eller påstår du verkligen att någon skulle varit spik nykter?
Akta dig så du inte blir modererad/censurerad för att fara med osanning:-)

Mvh Joppe

Sidor

Börje Rudenstål
Bild för Börje Rudenstål

Joppe, eftersom jag, trots att jag själv körde bil dit och åkte taxi hem, vet att åtminstone EN deltagare körde bil hem, tror jag det blir knepigt att anropa osanning som anledning för moderering… Smile
I övrigt anser jag det vara osportsligt att kunna köra bil hem..

Sidor

Johan Sylvan

Och hur vet du att han körde nykter???

Sidor

Logga in för att kommentera