Forum » Allmänna diskussioner » Malmö BK Guldtävling?

Malmö BK Guldtävling?

6 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Mikael Westerlund
Bild för Mikael Westerlund
Malmö BK Guldtävling?

Hej på er.

Först vill jag gratulera till en full anmälningslista till er Guldtävling. Riktigt kul och bra jobbat!

Nu till min fråga.
Bara för att jag är så nyfiken (och inte för att jag står på reservlistan) så undrar jag varför tävlingen är maximerad till endast 30 par?
Är det lokalen som inte kan ta emot fler eller har det med Covid-19 att göra?

Lycka till med bridgen
/Mikael Westerlund

Thomas Andersson
Bild för Thomas Andersson

Mikael Westerlund skrev:

Hej på er.

Först vill jag gratulera till en full anmälningslista till er Guldtävling. Riktigt kul och bra jobbat!

Nu till min fråga.
Bara för att jag är så nyfiken (och inte för att jag står på reservlistan) så undrar jag varför tävlingen är maximerad till endast 30 par?
Är det lokalen som inte kan ta emot fler eller har det med Covid-19 att göra?

Lycka till med bridgen
/Mikael Westerlund

Med all säkerhet lokalen. 2019, innan pandemin, var det också 30 par, och jag vet av erfarenhet att det knappast går att trycka in fler i MBKs klubblokal.

Torbjörn Jönsson
Bild för Torbjörn Jönsson

Roligt att så många vill spela och det måste väl gå att ordna. Varför kan man inte flytta tävlingen till Bridgehuset med plats för 29 bord? Fyra par är idag på väntelistan och säg att man kan få ihop fyra till vilket ger 8000 kr mer i startavgifter som
klubbarna kan dela på, alla får spela och i en lokal där man slipper trängas.

Thomas Andersson

Torbjörn Jönsson skrev:

Roligt att så många vill spela och det måste väl gå att ordna. Varför kan man inte flytta tävlingen till Bridgehuset med plats för 29 bord? Fyra par är idag på väntelistan och säg att man kan få ihop fyra till vilket ger 8000 kr mer i startavgifter som
klubbarna kan dela på, alla får spela och i en lokal där man slipper trängas.

Det är kanske inte så vanligt att en klubb flyttar sin klubbtävling till en annan klubbs klubblokal. Det bör möjligen klubbas av klubben först…

Skillnad om det vore en förbundstävling.

Men jag representerar inte heller MBK och kan inte föra deras talan, jag spekulerar bara. Hur skulle det se ut om TFF spelar sina hemmamatcher på Eleda Stadion i Malmö i stället för på Tjångavallen med motiveringen att det då får plats fler bönd….mer publik?

Torbjörn Jönsson
Bild för Torbjörn Jönsson

Thomas Andersson skrev:

Det är kanske inte så vanligt att en klubb flyttar sin klubbtävling till en annan klubbs klubblokal.
Nej, det är naturligtvis inte möjligt att två klubbar samarbetar.
Det bör möjligen klubbas av klubben först…
Nej, det har jag naturligtvis inte tänkt på utan jag trodde det kunde genomföras utan att klubbarna tyckte det var en bra idé och utan MBK:s godkännande.
Hur skulle det se ut om TFF spelar sina hemmamatcher på Eleda Stadion i Malmö i stället för på Tjångavallen med motiveringen att det då får plats fler bönd….mer publik?
Ja, det är naturligtvis en bra liknelse för hur skulle det se ut om MBK-spelarna ger upp fördelen av det stora publiktryck (de tre som får plats) som den egna klubblokalen ger.

Silly me.

Thomas Andersson

Torbjörn Jönsson skrev:

Nej, det är naturligtvis inte möjligt att två klubbar samarbetar.

Jodå. Men det är inte riktigt vad det är frågan om här. När hörde du senast talas om att en årlig guldtävling flyttas till en annan klubbs lokal? Jag kan inte erinra mig om att jag någonsin sett ett sådant förfarande. Det handlar väl också om klubbens identitet kan jag tänka mig.

Torbjörn Jönsson skrev:

Silly me.

Logga in för att kommentera