Forum » Allmänna diskussioner » Vaccinerade inför Svenska cupens finalspel .

Vaccinerade inför Svenska cupens finalspel .

10 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Stefan Andersson
Vaccinerade inför Svenska cupens finalspel .

Imorgon ska vi spela finalspelet i Uppsala. Jag förutsätter att alla deltagare är så mkt vaccinerade som de har rätt till.
mvh
Stefan Andersson
Skalman here we come. Smile

Carl-Henrik Nauclér

Jag fattar inte riktigt detta, om man är vaccinerad själv (vilket jag och de flesta vettiga människor är) varför bryr man sig då om andras människors vaccinationsstatus? Ja du kan fortfarande bli smittad men mindre farligt än en förkylning.

Carl-Henrik Nauclér

Hängslen, livrem och lite paranoia?

Carl-Henrik Nauclér

Lycka till i slutspelet!

Carl-Henrik Nauclér

Torbjörn, den ordbajsande skåningen (jag har inget mot skåningar, min farmor var från skåne, jordens salt) som numera bor i London av skatteskäl kan kanske förklara. UK har ju både fler smittade och döda per innevånare än Sverige trots 3 lockdowns där man knappt fick gå utanför dörren. Men skamligt när St Erik erbjöd sig att arrangera SM-finaler tyckte han det var. Inte så förtjust i Sveriges regering men även en trasig klocka visar rätt tid två gånger om dygnet.

Torbjörn Jönsson
Bild för Torbjörn Jönsson

Skatteskäl? De enda inkomsten jag haft i år är de 7600 kr jag fått för artiklarna jag skrev i förbundstidningen och av det har de mage att kräva mig på 20% i skatt!? Extra tråkigt eftersom det blir mindre pengar till AjabajaCancer som är den välgörenhetsorganisation jag skänker pengarna till.

Det har väl spelats livebridge ett år i Sverige nu och jag tycker att både klubbar (inklusive S:t Erik) och förbund har skött det alldeles utmärkt. Däremot var jag väldigt kritisk till hur S:t Erik hanterade situationen i början och då inte minst när man mitt i pandemin med överfulla sjukhus ville arrangera SM-finaler live. Men livet går vidare och det borde du (Nauclér) också göra.

Nu skall jag till London (jag bor i Oxford) och se om jag kan hjälpa några hemlösa!

Stefan Andersson

Haha. Är du finanshaj Jönsson?

Carl-Henrik Nauclér

Tack för svaret Torbjörn! Jag tyckte du betedde dig illa våren sommaren 2020, när St Erik försökte ha ngn form av verksamhet igång, men du är ganska underhållande i dina krönikor. Ok du bor i Oxford, inte London, noterat. Och inte av skatteskäl heller.

Jag tycker nog att Sveriges senfärdiga regering vunnit över alla andra, vi har haft ett normalt liv här i Sverige, inga utegångsförbud, poliser som särat på kyssande par etc, lite rekommendationer. Och utgången är…. ta da da, typ som alla andra länder i EU, lite bättre än 3 lockdown UK men lite sämre än skandiaviska grannländerna. Glad att bo i ett land med en saktfärdig regering i detta fall.

Redigerad. Tänk på trevlig ton/Suz

Carl-Henrik Nauclér

Jag har alltid trevlig ton, vad har du redigerat?

Suzanne Lemborn

Tråden är låst samt inlägg borttagna med anledning av brott mot flera punkter i våra Forumregler

Kontakt tas med inblandade. /Suz

Tråd låst