Cupen

12 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Thomas Andersson
Bild för Thomas Andersson
Cupen

Var kan man finna lottningen för omgång 7, som skulle vara klar senast igår…?

En annan lustighet är att spelperioden är fram t.o.m. 20/10 om jag minns rätt - men hotell till finalen måste reserveras senast 15/10 annars återfaller de till hotellet…

Micke Melander

Hej,
vad gäller hotellet så kan jag svara på denna delikata fråga. När man blockbokar större mängder rum på ett hotell så får man en rad datum som normalt börjar 6 månader innan, 3 månader, 1 månad etc… där man får betala olika summor beroende på var man är enligt tidsaxeln, om man senare avbokar rum.

Vi har lyckats pressa det så att vi har en månad, utan att behöva erlägga något, om vi återlämnar rum. Tyvärr sammanfaller denna tid inte med spelperioden, men vi gissar att intelligenta lagkaptener finner råd på hur de ska göra, ex boka X rum för sin match Y i namnet Zzz Zzz och sedan namnändrar till korrekt och ev. säger upp ett rum pga sjukdom eller nått…

Mitt tips till spelare som ska dit, boka rum för jag tror nämligen inte något kommer att återlämnas och det är först till kvarn som mal. Jag vet att hotellet är tämligen fullbokat så vill man bo på gångavstånd och vet med sig att man ska dit hög tid att boka.

Till sist; boka rum och lycka till i sista omgången!

Mvh
Micke

Max Ödlund
Bild för Max Ödlund

När Micke Melander skriver “vi” antar jag att han syftar på Bridgeförbundet.

Så Förbundet rekommenderar sina medlemmar att ägna sig åt bedrägeri? Känns olustigt, tycker jag.

Micke Melander

Det är inget bedrägeri. Det hela handlar om att praktiskt på enklast möjligaste vis kunna hantera problematiken kring boende, till lägsta möjliga pris.

Hotellet är fullbokat (precis som ifjol) och hade vi inte förhandsbokat hade vi inte haft några boenden allt. Då gissar jag att det verkligen hade känts olustigt.

Mikael Westerlund
Bild för Mikael Westerlund

Vill bara tala om att Micke Melander har angivit FEL datum på den sidan där ni går in här på FSB där det står hur ni skall boka rum på hotellet. Micke har skrivit att ni skall ange en kod och att ni vill checka in den 12/11 och checka ut 15/11.

Men i själva verket så skall ni checka in den 10/11 och checka ut den 13/11.

Lycka till med bridgen
/Mikael Westerlund

Micke Melander

Mikael Westerlund, var står det om koder och 12-15/11?

Jag har inte skrivit något sådant rörande 2016. Gå till tävling i huvudmenyn >svenska cupen i undermenyn> och titta därefter på nyheter eller klicka upp final och läs igen vad som skrivs.

Det är helt korrekt att spelet pågår 10-13 november, vi har dock bokat från den 9e just för att så många lag vill komma kvällen innan då spelet startar redan 10.00 på morgonen och dessförinnan ska slutspelslottningen genomföras mm.

Mikael Westerlund

Alltså nu blir jag så J-la trött på den här skitsidan”!!!

Jag var inne i går och läste om detta. Där stod det tydligt och klart att man skulle uppge en kod när man bokade sitt rum på hoteller. D för dubbelrum och E för enkelrum!!!!

Sedan så stod det tydligt och klart att incheckning på de förbokade rumen som ni gjort på förbundet är den 12:e och utcheckning den 15:e.

Jag var heller inte ensam här när vi tittade på detta. Det var två till. och vi gick gemensamt in och kollade upp de rätta datumen.
Jag vet inte om det är något gammalt som legat kvar eller något. men det får fan inte vara såhär. Sedan så har jag gjort precis som det stod där för att boka rum åt mitt lag. Mao skickat ett mail till er till den mailadressen som stod där (och även var länkad till).

Allt detta skulle jag kunna leva med även om jag tycker det är lite dåligt. Men något jag INTE kan leva med är att nu efter att jag påtalat detta så är det någon som varit inne och tagit bort det (jag kan inte hitta det längre i alla fall) utan att skriva en ursäkt eller någon info om att FEL dastum har legat ute tidigare!

Vad händer med de lagen som varit inne och sett samma sak som jag och tagit ledigt från sina arbeten dessa datum eller helt själva fixat boende till felaktiga datum?

Vill bara poängtera att denna kritikt är riktad till den här skitsidan. Och inte på något sätt mot Svenska Cupen som tävling!

Lycka till med bridgen
/Mikael Westerlund

Nils Andersson

Låter som förra året. Då var väl slutspelet 12-15.

Micke Melander

Mikael,
det jag tror du läst är beskrivningen om vilken information som behöver lämnas.

Det vill säga vem som ska bo [Namn], rumskategori [E/D] och vilka in- respektive utchecknings [datum].

Sedan gavs ett exempel på hur det kunde se ut (detta ligger fortfarande kvar - och ingen av dessa sidor har ändrats sedan igår) och det är klart att datumen hade kunnat överensstämma med själva finalen, men för att göra det tydligt valde jag oktober i exemplet för att inte förvirra - då alla inte bokar lika - och man tvingas tänka till hur man ska bo för att undvika no-shows. Exempelvis på detta är ditt lag som vill komma på torsdagen när merparten faktiskt checkar in på onsdagen.

Med facit i hand borde jag ha skrivit X/X Y/Y och liknande, sorry för det. Dina rum och övriga som hört av sig är i varje fall bokade.

Det är dock INGEN som ändrat något, vilket du även kan se om du tittar på uppdaterade sidor, då det slår igenom automatiskt där.

/Micke

Mikael Westerlund

Jag tycker i så fall att det är farligt (och korkat) att här inne ha en länk till (här bokar ni rum för finalspelet i Uppsala).
När man sedan går in för att göra just detta så står det precis hur man skall göra och exakt vilka uppgifter som skall vara med. Men utöver att allt annat stämmer så väljer man att skriva datum som inte stämmer???

I min värld är detta inte klokt och något jag kraftigt rekommenderar er att ändra så fort som möjligt!

Jag har också svarat dig på sista mailet Micke där jag har ändrat vår bokning från 10/11-13/11 till 9/11-13/11. Har också bett dig bekräfta min bokning så snart den är gjord. Men trots letande så hittade varken jag eller mina två vänner (som jag gjorde detta tillsammans med) några uppgifter om vilka tider som gällde för finalspelet i Uppsala. Vi hittade vilka tider som gällde för sidotävlingarna. Men inte för Svenska Cupen och främst då på torsdagen?

Lycka till med bridgen
/Mikael Westerlund

Micke Melander
Björn Andersson

Mikael Westerlund skrev:

Men trots letande så hittade varken jag eller mina två vänner (som jag gjorde detta tillsammans med) några uppgifter om vilka tider som gällde för finalspelet i Uppsala. Vi hittade vilka tider som gällde för sidotävlingarna. Men inte för Svenska Cupen och främst då på torsdagen?
/Mikael Westerlund

Svenska Cupen 2016 / FINAL / Program

Logga in för att kommentera