I helgen går jsm av stapeln och trots att fyra av våra bästa juniorer är och spelar OS har startfältet ökat i jämförelse med föregående år. Ökningen är kanske inte så stor men så länge det går uppåt så kan vi skönja en trevlig trend. Själv sitter jag på ett tåg med åtta andra juniorer från Stockholm. Roligt är också att många är i den yngre ålderskategorin vilket betyder att de kan stanna länge!
Startfältet är oerhört svårtippat (som vanligt) med många nya parkonstellationer. Allt kan hända…
Men här är min prognos….
5: Johannes - Teo: Spelat länge tillsammans. Ett av de par som är mest samspelta. Vill egentligen tippa dem trea men fegar ur….
4: Daniel - Castor: En gammal räv tillsammans med en ungtupp. Tror Daniel har kunskapen att få båten att flyta även om Casper hittar på ett juniorbud eller två.
3: Stokka - Yvonne: Stokka brukar spela bra i par, de skulle lika gärna kunna vinna. Tror dock Stokka kommer förlora sig i Yvonnes blick under för många spelföringar för att hålla nivån uppe.
2: Säfsten - Jag: Man måste väl få hoppas? Litar på att Säfsten ska lägga alla kort rätt. Vid minst silver har jag utlovat en middag så vi får se om det är sporrande nog.
1: Eken - Sanna: Kom trea förra året och då var startfältet starkare än i år. Simon spelar alltid som en Gud och Sanna är nog väldigt nära att göra detsamma. Ska krävas något mystiskt för att de inte ska hamna topp två, typ det som hände i våras när Simon tillsammans med Signe kom fyra i Danska juniorpar trots att de var klara favoriter.
Egentligen tror jag alla fem par har chans att hamna på pallplats. Hoppas på en jämn och rolig tävling ![]()

Kommer det finnas någon Live-score att följa?
Tacksam för en länk.
Du skulle ha tippat oss trea, rackarns.