Forum » Allmänna diskussioner » Felaktiga VP-tabeller i Tidningen Bridge

Felaktiga VP-tabeller i Tidningen Bridge

5 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Ola Boström
Felaktiga VP-tabeller i Tidningen Bridge

Jag har hittat två felaktigheter i de VP-tabeller som publicerades i Tidningen Bridge under sommaren.

I artikeln hänvisar man till http://www.ebu.co.uk/laws-and-ethics/vp-scales, jämför man tabellen för 7 brickor, 25 imp i skillnad så är det olika värden i tidningens tabell (17.85) och det värde som finns i tabellen på www.ebu.co.uk (17.82). Samma med tabellen för 9 brickor, 31 imp i skillnad, även där är det olika värden (18.28 och 18.25).

Detta är de enda tabeller jag jämfört med, kanske bäst att man gör en extra kontroll så att de tabeller som ska användas ute på klubbarna verkligen stämmer. Nu är det kanske inte så ofta som man spelar 7 eller 9 brickors lagtävlingar men det kan ju finnas liknande fel i de vanligare tabellerna.

Carina Wademark
Bild för Carina Wademark

Det låter inte bra, förmodligen ett skrivfel.
Jag skickar informationen vidare till TK så får de undersöka saken.

I Ligamodulen och Ruter ligger korrekta skalor inne.

Tack Ola
Mvh
Carina

Nils Andersson

Väsbybridgen Åkers BK
90-28

19,65-0,29

Lite märkligt är det när en match kan sluta så här. Så något fel ser det ut att vara.

Tommy Andersson
Bild för Tommy Andersson

Nils Andersson skrev:

Väsbybridgen Åkers BK
90-28

19,65-0,29

Lite märkligt är det när en match kan sluta så här. Så något fel ser det ut att vara.

Det är inte relaterat till det feltrycket som är gjort utan det fanns en liten bugg i systemet som rättades innan andra matchen i allsvenskan skulle matas in. Trodde jag hittat alla matcher som var påverkade i omgång ett, men tydligen inte.

Det är fixat nu så att det blev 19,65-0,35 som matchresultat.

Peter Swensson

Tommy Andersson skrev:

Nils Andersson skrev:

Väsbybridgen Åkers BK
90-28

19,65-0,29

Det är inte relaterat till det feltrycket som är gjort utan det fanns en liten bugg i systemet som rättades innan andra matchen i allsvenskan skulle matas in. Trodde jag hittat alla matcher som var påverkade i omgång ett, men tydligen inte.

Det är fixat nu så att det blev 19,65-0,35 som matchresultat.

Koolt at vi kör förhand 2016

Logga in för att kommentera