Om Tranås BK

TEL: 070-6566819

SEKRETERARE: KATARINA HOFFMANN
TEL: 0723-171225

Välkommen till Tranås Bridgeklubb.
Tranås Bridgeklubb startades 1942 och har bedrivit sin verksamhet i nuvarande lokal i Tranås sedan 1992. Vi har möjlighet till spel vid 15 bord.

Klubben arrangerar såväl nybörjarutbildning som spelkvällar.
Vi spelar bridge/tävlingar tisdagar 18.00 för både nybörjare och erfarna bridgespelare.
I vårt Bridgecafé serveras kaffe, te och andra drycker. Du kan också få smörgåsar och kakor. Allt till humana priser.

MEDLEMSKAP
Medlemsavgiften är f.n. 340 kr/år och är avgift till Svenska Bridgeförbundet (FSB). Avgiften betalas in till FSB under juni-juli varje år, och då får du tidningen Bridge hemskickad 5nr/år

SPELAVGIFTER
50kr/speltillfälle för medlem i klubb ansluten till FSB. Kan vara högre vid enstaka specialtävlingar. Du måste vara medlem och ange ett medlemsnummer för att spela på klubben. Du som inte är medlem måste dessutom betala 40kr/speltillfälle till FSB.

KLUBBMÄSTERSKAP
Vill du spela klubbmästerskap i Tranås BK men tillhör en annan klubb än Tranås, kan du köpa en spelrätt som gäller ett räkenskapsår 1/7 tom 30/6, pris 50 kr

ORDNINGSREGLER
Spelare, som skall delta i en tävling, skall vara på plats senast 10 minuter före start. Detta för att tävlingen skall kunna starta och sluta på utsatt tid.
Vi har trevligt när vi spelar bridge och strävar efter en god atmosfär vid bridgebordet. Hälsa när du kommer till bordet och tacka gärna för spelet när du lämnar.
Byte till ny rond skall inte ske förrän tävlingsledaren påkallar detta!
Spelare uppmanas, för allas trivsel, att vara lågmälda när spel pågår. Vid felaktigheter under spelet skall tävlingsledaren (TL) tillkallas. Döm ej själva.

TÄVLINGSFORMER MM.
Vi rekommenderar användning av stopp- och alertkort. Regler för detta hittar Du på Svensk Bridges hemsida. Där kan Du också hitta information om tävlingsformer, handikappregler, mästarpoäng m.m.

KONTROLLERA OCH UPPDATERA DINA PERSONLIGA UPPGIFTER
Klicka på Svensk Bridge i menyn (blå knapp). Där väljer Du Medlem och sedan Mina uppgifter (OBS Du måste vara inloggad). Ange gärna tel.nr och mailadress.