Om Kalmar Dambridge

Kalmar Dambridge

1960 bildades Kalmar Dambridgesällskap på Teaterkällaren i Kalmar och flyttade efter några år till Stadshotellet. Via Kalmar AIK, Monte Cavallo och Stensberg finns vi nu i Bridgens Hus på Varvsholmen sedan 2007.

Vi firade 50-årsjubileum 2010 vilket uppmärksammades av pressen och har fyllt 55 år med bild och artikel i Bridgetidningen.

Sedan 2012 heter vi Kalmar Dambridge.

Kalmar Dambridge spelar på tisdagarna, i Bridgens hus på Varvsholmen i Kalmar.

Medlemsavgiften är f.n. 430 kr/år varav 380 kr/år är avgift till Svenska Bridgeförbundet (FSB) och distriktet Sydöstra Sverige. Avgifterna betalas samlat in till FSB under juli-augusti varje

Spelavgiften är 60 kronor och då ingår kaffe eller te. Bröd tar vi med oss själva.

• Spelare, som skall delta i en tävling, skall vara på plats senast 15 minuter före start. Detta för att tävlingen skall starta och sluta
    på utsatt tid.
  • Tänk gärna på våra allergiker och undvik starka dofter.