Forum » Distrikts- och klubbforum » Stockholms BF » DM damer final 14 mars går på BBO

DM damer final 14 mars går på BBO

9 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Johnny Östberg
DM damer final 14 mars går på BBO

DM-finalen avgörs 14 mars och går i år på BBO. Inget kval arrangeras utan alla är fria att anmäla sig direkt till DM finalen. Anmälan görs HÄR

Mari Lindblom

Riktig katastrof sitta och spela bricka 32 och inte veta några resultat för tävlingen, förutom egen %. Tänk om och spela par-tävlingarna på Realbridge!
Mari

Johnny Östberg

Hej Mari!
Anledningen till att vi valde BBO (vilket vi gjorde för rätt länge sedan) var att flertalet spelare är vana att spela på BBO.
Om Realbridge hade varit det mest populära sättet att spela bridge på nätet hade vi förstås valt detta istället.
I inbjudan till övriga DM par finaler har vi skrivit att vi skall spela dessa på BBO, men vi får väl se om det blir så.
Sen kan jag tycka att man skall vara lite försiktig med att använda ordet katastrof …

Johnny Östberg

Resultat från dagens tävling hittar ni HÄR
Stort grattis Louise och Ylva!

Carl-Henrik Nauclér

Grattis!

Håller med Mari, hoppas SthlmBF går över till realbridge, bättre för alla.

Johnny Östberg

Mindre korr
HÄR finns den korrekta resultatlistan.

Mari Lindblom

Om du inte gillar katastrof, så får det så för dig. Jag har inte spelat över 30 brickor med ”slutna” protokoll sedan 1980-talet.
Då vi även testade Beta version av BBO, som fungerar utmärkt för budträning och fyramanna. Tyvärr så är ju systemet gjort för den amerikanska marknaden. I USA anser många att barometer är fusk. Många klubbar spelar fortfarande NS/ÖV tävling, kanske något för Stockholm att införa också då får man två vinnare. (ironi)
Åter till Dam-DM så ja jag tycker inte det är rimligt med dagens teknik att spela över 40 brickor utan att veta ställning. Hoppas ni tänker om och använder en bättre plattform till kommande tävlingar.
Mari

Johnny Östberg

Hej Mari!
Som du kanske vet så lät vi spelarna i helgens veteran par bestämma plattform och dom valde BBO.
Sen vet jag att TL (Simon E) klurar på en lösning för att ge en något bättre löpande resultatservice.
Men vi får hoppas att detta är den sista våren med DM tävlingar på nätet!

Ha det gott
Johnny

Ps: vi har olika definitioner av ordet katastrof Smile

Johnny Östberg

Enligt preliminära siffror får distriktet 4 par vidare till SM finalen!

Logga in för att kommentera