Forum » Distrikts- och klubbforum » Bohuslän-Dals BF » Spelprogram 2018-2019

Spelprogram 2018-2019

8 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Kalle Aldeborg
Spelprogram 2018-2019

Hej,
Jag får meddelande hittar ej sidan?

Thomas Axenbratt
Bild för Thomas Axenbratt

klicka på Tävling och därefter spelprogram.

Kalle Aldeborg

Tack, nu fungerar det även på min dator

Håkan Nilsson

Hej
Jag förstår inte riktigt hur ni har tänkt när ni har lagt DM-Final Veteraner i dec.
Detta innebär ju att de som blir veteraner under -19 inte kan kvala till SM under sitt första år som veteraner ?

Thomas Axenbratt
Bild för Thomas Axenbratt

Hej Håkan!

Hur har vi tänkt? Ja, vi har tittat i regelverket som styr detta och utifrån det lagt ut DM-finalen. DM-finalen får läggas ut på valfritt ställe under spelåret men senast ett visst datum på våren.

Det är inte som Håkan befarar att man måste ha fyllt veteran utan alla som fyller minst 60 år under det kalenderår som SM-finalen spelas får delta i DM-finalen. Det betyder att vissa 59-åringar får delta

Henrik Fryklund

Men ni slipper Håkan som blir veteran först 2020.

Thomas Axenbratt
Bild för Thomas Axenbratt

Håkan har lite tur att Sverige inte följer varken WBF eller EBL.
WBF och EBL har börjat att höja veteranåldern för att år 2026 till slut ha en veteranålder om 65 år. EBL/WBF kommer att höja veteranåldern vartannat år och säsongen 25/26 kommer man att nå målet med 65 år för de som är födda 1961.

Sverige kommer att fortsätta med en veteranålder om 60 år fram till säsongen 20/21.
Fr.o.m. då fryser vi veteranåldern så att de som är födda 1961 kommer att fortsätta vara veteraner medan de som är födda 1962 får vänta till säsongen 26/27.

Håkan Nilsson

Men både jag och du, Henrik, kan ju spela DM-Veteran -19, fast vi inte blir veteraner förrän -20. Bra va? Bigsmile

Logga in för att kommentera