Par DM Open

4 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Otto Berntsson
Par DM Open

Har vi frågor och åsikter som har sådan karaktär att de hör hemma på beslutsmöte skall de drivas där och inte
spontant på forumet
Vi måste vara rädda om våra förtroendevalda och inte belasta dom med frågor som tillhör beslutsmöte
annars kanske ingen vill ställa upp och leda vår verksamhet kommande år

Kalle Aldeborg

Jag håller verkligen med dig Otto B,
Vi skall väl främja Bridgen,
inte som vissa inlägg skrivs,
Alla vill ha nya och fler som skall lära sig Bridge,
då bör/skall inte inläggen bedrivas på detta sätt,
Om vi skall/vill ha kvar de förtroendevalda varför kan man inte mejla de berörda personer och ställa frågorna på ett bättre sätt,
Hur svårt kan det vara när man undrar.
Hoppas på härliga tider i framtiden,
Vänligen/Kalle Aldeborg

Sylve Larsen
Bild för Sylve Larsen

Otto och Kalle.
Självklart skall vi vara rädda om våra förtroendevalda.
Skall naturligtvis följa era råd, vad gäller förändrings/påverkansarbete.
Har i alla tider velat ha Thomas som ordförande för distriktet. Han är den absolut bäste att driva distriktet. Han har organisationsförmåga, personkontakter för att få något gjort, stort engagemang kunskapen och delegeringsförmågan..
Det har jag uttryckt personligen mångfalt liksom i andra sammanhang naturligtvis även framledes.
Så det tror jag är bekant för distriktet. BDBF är väl det enda distrikt där forumet fortfarande lever och som vi varit stolta över. Det har alltid varit högt i tak och nu har jag väl slagit i taket och det är ju inte bra. Tycker att BDBF gör ett mycket bra idogt, kämpande arbete. Naturligtvis faller inte allt på läppen för alla.

Lars-Göran Larsson

Frågor som enbart hör hemma på beslutsmöten och inte är av intresse för medlemmarna kan tas på dessa möten.

Men frågor som berör spelarna och medlemmarna har en alldeles utmärkt plats att dryftas här på forumet. En sådan fråga som Sylve tog upp i förstone är definitivt en med allmänt intresse. Det hade ju t o m föregåtts av en enkät och en allmän diskussion. Så i det här fallet anser jag Ottos åsikt vara fel, då det varit en mångårig fråga bland stora delar av medlemmarna.

En helt annan sak är att frågan, från båda ”parterna” kunde haft mer faktarelaterad text och mindre i ”sämre ton”.

Jag håller heller inte med att styrelsemedlemmarna inte ska svara på frågor på forumet. ”Belastas?” Det är ju precis det de är valda för. Viss informationsskyldighet finns.

”Främja syftet (bridge och medlemmar)” skriver Kalle. Jag tror det var Sylves andemening från början.

Logga in för att kommentera