Bohusrallyt

3 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Lars-Göran Larsson
Bohusrallyt

Bohusrallyt 2017-18 kan ju tyvärr inte genomföras enl SBF’s reglerverk då villkoren inte uppfylls (ska omfatta minst sex deltävlingar med spel om silverpoäng).

Det var känt före första spelade deltävlingen 2 dec att så inte skulle bli fallet, då Årsmötet, Vänersborg och Stenungsund ställt in sina deltävlingar. Har rallyavgift uttagits i de tre genomförda deltävlingarna?

Jag antar att distriktet kan skapa sina egna regler för ett rally och spela utan mästarpoäng (åtminstonde guld och kanske kan ha bonus i silver). Jag har dock inte sett att några nya förutsättningar publicerats och egentligen är det väl lämpligast att göra det före start av en tävling. Vad gäller i aktuellt fall?

Thomas Axenbratt
Bild för Thomas Axenbratt

Tyvärr fick de första deltävlingarna ställas in. Därmed försvann möjligheten till utdelning av bonus i guldpoäng.
Styrelsen beslutade i höstas att genomföra rallyt men utan möjlighet till bonus i guld. Vi beslöt även att sänka rallyavgiften till 20 kr/deltagare.

Beklagligt nog har detta inte informerats på hemsidan under nyheter vilket borde skett. Enda informationen återfinns i protokoll 171204 §5 där det skrivs att rallyavgiften sänks till 20 kr.

En rallyvinnare utses och rallypengarna utdelas. Alla deltävlingar räknas.

Lars-Göran Larsson

Ja, men då är det lite extra informerat nu (vilket var anledningen att skriva på forumet och inte privat). Styrelsens beslut var i sin helhet förnuftigt enligt min mening.

Logga in för att kommentera