Om Bridgeklubben Karlskrona

Välkommen till en av de största bridgeklubbarna, 170 medlemmar, i Blekinge.

Klubben har

• Grundkurser för helt oerfarna och ”nygamla spelare”.
  • Träningsspel anpassat för nybörjare och uppåt med facitbrickor och lärarledd handledning.
  • Partävlingar för såväl rutinerade spelare som Dig som är ny och intresserad av att tävla.
  • Lagspel
  • Sist men inte minst, klubben har en trivsam och välkomnande atmosfär.

Klubbens historia

1994 startade verksamheten som en sektion i Torhamns GOIF, men underlaget sviktade och 1996 flyttade verksamheten över till ABF i Jämjö och namnet Östra Blekinge BridgeAllians (ÖBBA) bildades.
1999 behövdes en vitalisering i klubben och verksamheten flyttade vidare till lokaler på Gullbernaområdet, och när sedan lämplig lokal (nuvarande) hittades 2001 flyttades verksamheten och efter ett antal år, runt 2010, ändrades namnet till nuvarande, Bridgeklubben Karlskrona.

Medlemsavgiften är f.n. 380 kr/år varav 50 kr går till BK Karlskrona. 330 kr/år är avgift till Svenska Bridgeförbundet (SBF) och Sydöstra Sveriges Bridgeförbund. Avgifterna betalas samlat in till SBF senast 1 sep.

• 30-50 kr för medlem i klubb ansluten till FSB. Kan vara högre vid enstaka specialtävlingar. Junior 20 kr
  • För spelare som ej är medlem i klubb /ansluten till FSB betalar 40 kr extra.
  • Vid simultantävlingar debiterar FSB en extra avgift om 10 kr.

• Parspelare, som skall delta i en tävling, skall vara på plats senast 10 minuter före start. Detta för tävlingen skall kunna starta och sluta på utsatt tid. Singelspelare senast 15 min före start vid spelkväll med jourspelare.

Vi rekommenderar användning av stopp- och alertkort. Regler för detta hittar Du på Svensk Bridges hemsida. Där kan Du också hitta information om tävlingsformer, handicapregler, mästarpoäng m.m.

Klicka på Mina sidor högst upp på sidan. Under ditt midnummer och namn väljer du sedan fliken redigera. (OBS Du måste vara inloggad).