Om Trosa BS

Välkommen till Trosa bridgesällskap.

Trosa BS spelar klubbtävlingar tisdagar med start 18:30 samt torsdagar då vi spelar hcp på eftermiddagen med start klockan 13:00.
Sista veckan i månaden spelas barometer både tisdag och torsdag.
Vissa veckor deltar klubben i simultantävlingar, där vi jämförs med andra deltagande klubbar i Sverige samt även Norge vissa tävlingar.
Föranmälan krävs.
Vi spelar normalt 24 brickor. Vid bordet knappas resultatet in på Bridgemate dosor och dagens resultat kommer några minuter efter spelets slut. Resultatet med brickor och givar ligger ute inom en timme på hemsidan.

Sommarbridge spelas på torsdagar 18:30
Föranmälan krävs här via svensk bridge då tävlingen är populär och antal bord är maximerat till 12.

• 65 kr för medlem i klubb ansluten till SBF. Kan vara högre vid enstaka specialtävlingar.
  • 115 kr för spelare som ej är medlem i klubb ansluten till FSB.
  • 70 kr vid sommarbridge för medlem i klubb ansluten till FSB.
  • 120 kr vid sommarbridge för spelare som ej är medlem i klubb ansluten till FSB.
    .

Medlemsavgiften är f.n. 430 kr/år varav 100 kr går till Trosa BS.
330 kr/år är avgift till Svenska Bridgeförbundet (SBF) och Östra mellansvenskas Bridgeförbund.
Avgifterna betalas samlat in till SBF under augusti varje år.

Vill man kan man vara medlem i mer än en klubb. Detta kallas stöd(sido)medlemskap och ger samma förmåner och rättigheter som medlemskapet i hemmaklubben. Att vara stödmedlem i Trosa BS kostar 100 kr/år och det löser man på klubben eller genom en inbetalning via swish till 123 612 72 37

• Spelare, som skall delta i en tävling, skall vara på plats senast 10 minuter före start. Detta för tävlingen skall starta och sluta på utsatt tid.
  • Det är möjligt att anmäla sig via svensk bridge vilket också uppskattas då förberedelserna förenklas.
  • Under spelets gång är det självklart att för allas trivsel och för spelets spänning pratar vi lågmält.

• Vi rekommenderar användning av stopp- och alertkort. Regler för detta hittar Du på Svensk Bridges hemsida. Där kan Du också hitta information om tävlingsformer, handicapregler, mästarpoäng m.m.