Om Sävsjö BK

• Vi rekommenderar användning av stopp- och alertkort. Regler för detta hittar Du på Svensk Bridges hemsida. Där kan Du också hitta
    information om tävlingsformer, handicapregler, mästarpoäng m
    Angående Coronaviruset!
    Det ligger ett stort ansvar på var och en av oss om vi fortsätt vill spela bridge. Om du känner dig det minsta krasslig eller har vistats i miljöer där du kan ha blivit smittad, stanna hemma två veckor, tänk på att de flesta av våra medlemmar är i riskzonen, det är dem vi ska skydda! Väl i spellokalen gäller de vanliga hygienreglerna, hosta i armvecket, tvätta/sprita händerna så ofta som möjligt. Tänk på att inte ta med fingrarna i ansiktet, viruset sprids inte genom huden men genom ögon och munnen. Därför är det absolut nödvändigt att tvätta/sprita händerna innan fikat. Håll er informerade om vad som händer i landet och vår region. Om någon person varit smittad och spelat hos oss är rutinen redan att vi måste stänga minst två veckor. Vi får hjälpas åt att förhindra smittspridning så mycket det går!