Om RD Trivselbridge

RD Trivselbridge anordnar inget bridgespel i Sverige utan endast under de bridgeresor som vi arrangerar utomlands.
Vårt motto är ”Bridgeresor med värme” vilket vi försöker åstadkomma både genom att vi åker till lite sydligare breddgrader men även genom att vi hoppas kunna sprida värme under våra bridgeresor.

Klubbens historia

I mars 2003 gjorde vi vår första bridgeresa. Den gick till Ayia Napa på Cypern. Först började det i väldigt liten skala men efterhand har antal resor och resenärer ökat väsentligt. Det är så roligt med alla dessa bridgespelare vi får träffa. Dessutom är det extra roligt att resenärerna kommer från i stort sett hela Sverige. En del känner varandra innan men när det gått några dagar är vi alla en stor gemensam grupp med ett stort gemensamt intresse dvs BRIDGE.

Resmålen har varit många under åren. Antal resor per år är f.n. 4 - 5 st. Bordsantalet är begränsat till max 17 bord.

• Medlemsavgiften är för bridgeåret 2018-07-01 t.o.m 2019-06-30 280 kronor vilket består av avgift till Svenska Bridgeförbundet (SBF) och Sydöstra Sveriges Bridgeförbund.
    RD Trivselbridge tar inte ut någon avgift för själva klubben.
  • För att få spela på våra bridgetävlingar måste man vara medlem i någon klubb som tillhör SBF. I annat fall måste en extra spelavgift på 40 kronor per tävling tas ut.

Ordningsregler / Trivselregler Smile Smile

• Tänk också på att påträngande parfymdoft, liksom röklukt, kan vara till stort besvär för allergiker.
  • Rökning är inte tillåten i spellokalen.
  • Spelare eller åskådare får inte förtära eller förvara alkoholdrycker i spellokalen.
  • TL skall avvisa spelare eller åskådare som är märkbart påverkad av alkohol eller annat berusningsmedel från spellokalen. TL skall anmäla spelare som avvisats eller överträtt dessa bestämmelser till disciplinnämnden.
  • Varje deltagande par skall vara försett med tillfredställande systemdeklaration.

information om tävlingsformer, handikappregler, mästarpoäng m.m.
  • Samtliga våra partävlingar rapporteras till Svenska Bridgeförbundet.