Om Pri-Bri 1936

Bridgeklubben Pri-Bri 1936, mitt i Malmö, mitt i leken
Vi har spel för alla på tisdagar.

Våra speltillfällen är till för såväl rutinerade spelare som för dig som är ny. Alla våra partävlingar spelas med handikapp (undantaget KM samt silvertävlingar). I normalfall spelar vi 24 brickor med 2 undantag och det är när vi är 7 bord då spelar vi 26 brickor eller 5 bord då spelar vi 27 brickor, då får alla möta alla.

Vid varje speltillfälle ingår kaffe/te och smörgås. Önskas andra drycker eller nåt sött finns det till humana priser.

Se våra kurser under fliken KURSER.

I årsavgiften på 570 kr/år ingår medlemskap i Pri-Bri, Skånes Bridgeförbund och Svenska Bridgeförbundet. Avgiften betalas in till SBF via det inbetalningskort som kommer med medlemstidningen under juni-juli.

Om du redan är medlem i en annan bridgeklubb går det också bra att vara stödmedlem i Pri-Bri. Stödmedlemskapet ger dig samma förmåner och rättigheter som ditt medlemskap i hemmaklubben. Du får bland annat rabatt på avgiften vid vår-, höst- och julfest. Bli stödmedlem idag genom att säga till på klubben och betala 100 kr via Swish eller bankgiro 5069-3332.

• Kom gärna en kvart före start. Dels hinner du snacka ihop dig med din partner, och dels ser vi till att spelet kan börja och avslutas på utsatt tid.
  • Små bokstäver under pågående spel uppskattas alltid av de som haft turen att stöta på en riktigt klurig bricka.
  • Tillkalla tävlingsledaren (TL) om något råkat gå snett. Att dömma själva är inte tillåtet.
  • Använd stopp- och alertkort. Alertkort används upp till 3NT.
  • Deklarationskort kan ni antingen fylla i och skriva ut direkt från Svensk Bridge (klicka här) eller hämta och fylla i för hand på klubben.

Mer information om reglerna kring alertering, tävlingsformer, handikapp, mästarpoäng m.m. hittar du på SBF:s allmänna sidor.