Städning av klubblokalen professionellt

Sedan Covid-pandemin har vi försökt uppbringa frivilliga bland våra medlemmar att städa klubblokalen varannan vecka. Tyvärr har endast ett fåtal ställt upp, och det blir allt svårare att förmå medlemmarna att utföra detta arbete på ideell basis.

Styrelsen har därför vid mötet 23.09.06 fattat beslut att höja spelavgiften med 10 kronor för att finansiera kostnaden för en städfirma att utföra jobbet. Denna höjning träder i kraft från och med måndag 23.09.11, och gäller samtliga spelare som deltar i klubbens tävlingar.

Lilianas Städ har engagerats för städning varannan vecka, två proffs/1 timme, och större insatser vid behov (t.ex fönstertvätt). Kostnaden för städning varannan vecka uppgår till 1000 kr inkl. moms, inget RUT-avdrag.

Givetvis förväntar vi oss även att alla iakttar klubbens Trivselregler/Trivsel och håll snyggt (se klubbens hemsida/KLUBBEN, längst ner på sidan). Det ingår ju inte i tävlingsledarens uppdrag att städa efter kvällens spelare!

Styrelsen hoppas på förståelse för denna åtgärd, men vi eftersträvar rättvisa; detta drabbar alla lika. Vi vill ju alla ha en trivsam och någorlunda välstädad klubblokal.

Skickat den: 
7 sep 2023 kl 12:21