Om Malmö Dam BK

Välkommen till Malmö Dam BK

Malmö Dambridge bildades 1944 och är en av Sveriges tre Damklubbar.

För att spela på MDBK krävs medlemskap, se längre ner.
Vi spelar partävlingar för såväl rutinerade spelare som för dig som har spelat en del och är intresserad av att tävla. Vi har gästaftnar då var och en bjuder in en spelpartner. Som medlem har man möjlighet att bjuda med en gäst en spelkväll.

Vi spelar enligt spelprogrammet på torsdagar kl 17.45 på Bellevue Park (se info under rubriken Hitta hit).
Under sommaren gör vi uppehåll från juni till sista veckan i augusti.

Anmälan till veckans spel måste ske senast tisdagen samma vecka innan kl 24:00. Anmälan gör du genom att gå till rubriken ”TÄVLING KOMMANDE”, klicka på det datum du vill spela i spelprogrammet. På sidan som kommer upp kan du anmäla dig.

Ny medlem kan inväljas av styrelsen efter rekommendation av två medlemmar.

Medlemsavgiften är f.n. 250 kr/år som betalas vid årsskiftet.
Bankgiro 5048-3783
jämte 420 kr/år som är avgift till Svenska Bridgeförbundet (FSB) och Skånes Bridgeförbund. Avgiften till FSB betalas under juni-juli varje år. Inbetalningskort kommer med tidningen.

Malmö Dambridge har antagit policy för behandling av personuppgifter enligt GDPR-reglerna, som gäller inom Europa sedan maj 2018.
Våra lokala policyregler sammanfaller med de regler som är framtagna
av Svenska Bridgeförbundet.

Spelavgift

Spelavgiften är från den 25 september 2022 , 60 kr och inkluderar kaffe/te och liten kaka.

För att minska kontanthanteringen har vi klippkort på 300 kr (5 gånger) eller 600 kr (10 gånger).
Betalning till vårt bankgiro 5048-3783 eller via Swish 0707 221101 (kassör Jane Brändemar mobil).

• Föranmälan krävs för att vara med och spela. Anmälan gör du under rubriken ”kommande tävlingar”
  • Spelare, som ska delta i en tävling, ska vara på plats senast 10 minuter före start. Detta för tävlingen ska starta och sluta på utsatt tid.

Vi rekommenderar användning av stopp- och alertkort. Regler för detta hittar du på Svensk Bridges hemsida. Där kan du också hitta

Klicka på Mina sidor längst upp på sidan. (OBS Du måste vara inloggad).