Om LM Ericssons BK

LM Ericssons BK bildades 1948.
Klubbens långa historia har kantats av framgångsrikt spel, speciellt inom lagtävlingar, i både Stockholmsserien och Korpen. Flera lag spelade i båda ligorna.
Inom klubben var spelet under en längre tid uppdelat i tre divisioner, baserat på spelstyrka.
Under cirka 40 år var LME BK ansvarig för en av Stockholms Bridgeförbunds större tävlingar, LM-dusten.
I augusti 1998 firade klubben sitt 50-års jubileum med en fyra dagars
bridgeresa till Bastö, Åland.
Så länge som företaget LM Ericsson ägde sina lokaler, hade klubben förmånen att utan kostnad spela i företagets matsalar. Under den tiden hade klubben ekonomiska möjligheter till att bedriva kursverksamhet vid sidan av tävlingsspelet. I slutet av 1990-talet avyttrade företaget sina lokaler.
Företaget stödde klubben under ett antal år med bidrag till hyran för spel, bidraget räckte inte till fortsatt undervisningsverksamhet.
Klubben hade år 2002 cirka 65 medlemmar.
Klubben har sedan slutet av 2019 upphört med sitt regelbundna spel på onsdagskvällar. Vi har för avsikt att under trivsamma former ordna några partävlingar per termin, t.ex. i samband med kortare resor.

Medlemsavgiften är 340 kr/år till Svenska Bridgeförbundet (FSB). Avgiften in till FSB under juni-juli varje år.

50 kr för medlem i klubb ansluten till FSB. Kan vara högre vid enstaka specialtävlingar.
Spelare, som inte är medlemmar i FSB, betalar en extra avgift i de tävlingar, där resultaten rapporteras till Ruter för brons- eller silverpoäng.