Om Ljunghusens BK

Välkomna till Ljunghusens BK.

Vår klubb bildades 2004 och vi spelar bridge i Ljunghusens Golfklubbs lokaler.

Vi spelar på tisdagar med start 13:30. Klicka på kalendern (symbolen överst till vänster på sidan) för att se när vi spelar. Du behöver inte föranmäla dig utan bara dyk upp på klubben senast 15 minuter innan spel. Vi kan ta max 24 par. Först till kvarn gäller.

Medlemmar (även före detta) i Ljunghusens Golfklubb har företräde att bli medlemmar i klubben. Vi har dock för närvarande ingen kö.
Medlemsavgiften 420 kr/år (2022) går till Svenska Bridgeförbundet (SBF) och Skånes Bridgeförbund.
Avgiften betalas in till SBF - Mer info om betalning på deras hemsida.

• Medlemmar i LjBK betalar 40 Kr. Medlemmar i övriga klubbar anslutna till SBF betalar 50 kr. Avgiften kan vara högre vid enstaka specialtävlingar. För att undvika hantering av småpengar tillämpar vi swish eller klippkort med 10 klipp. Ett klipp är värt en spelavgift. Klippkortet kostar 300 kr och kan köpas av medlemmar i SBF innan spel. Helst vill vi att du swishar till 0709-892825 (Ann-Marie Öberg). Har du inte swish så kan du sätta in 300 kr på vårt bankkonto i Handelsbanken 6726-858 534 401 (ange ditt namn i meddelandefältet).

• Spelare som ej är medlem i klubb ansluten till SBF betalar 90 kr.

• Vi har begränsad plats och kan ta emot högst 24 par på en tävling. Spelare, som skall delta i en tävling, skall vara på plats senast 15 minuter före start. Detta för tävlingen skall kunna starta och sluta på utsatt tid.

• Vid felaktigheter under spelet skall tävlingsledaren (TL) alltid tillkallas. Döm ej själva.

• Vi rekommenderar användning av stopp- och alertkort. Regler för detta hittar Du på Svensk Bridges hemsida. Där kan Du också hitta information om tävlingsformer, handicapregler, mästarpoäng m.m.