Om Ljungby BK

Välkommen till Ljungby Bridgeklubb.

Klubben har nybörjarkurser på hösten vid 10 tillfällen. Varje kurstillfälle är på tre timmar.

Vi har

• träningsspel varje onsdag för nybörjare och mindre rutinerade spelare. Det finns rutinerade spelare på plats som deltager som medspelare, vilka man kan fråga under kvällen.
  • partävlingar för såväl rutinerade spelare som Dig som är ny och intresserad av att tävla.

I startavgiften ingår kaffe eller te.

Medlemsavgiften är f.n. 480 kr/år varav 100 kr går till Ljungby BK. 380 kr/år är avgift till Svenska Bridgeförbundet (FSB).
Avgifterna betalas samlat in till FSB under juni-juli varje år.

• 50 kr för medlem i klubb ansluten till FSB. Vid barometertävlingar är startavgiften 50 kr.

• En spelare i varje par, som skall delta i en tävling, skall vara på plats senast 10 minuter före start. Detta för att tävlingen skall starta och sluta
    på utsatt tid.
  • Då vi har begränsad plats kan vi ta emot högst 16 par. Det är möjligt
    att anmäla sig som reserv om det skulle komma avanmälningar .Anmälan kan göras till spelledaren.

Deklarationskort bör medtagas vid speltillfällena.