Om Lidingö BK

Välkommen till Lidingö Bridgeklubb.
Klubben bildades 1936 med ändamål enligt stadgarna:
* Att bereda sina medlemmar möjlighet att spela tävlingsbridge.
* Att verka för förståelse och intresse för tävlingsbridge och genom information och kursverksamhet bidra till dess spridning och utveckling.
* Att såsom ansluten till Svenska Bridgeförbundet och dess distriktsförbund företräda sina medlemmar.

Vi spelar:
Måndagar kl 18:00 till 22:00. .
Spelformen är 1-kvälls partävling i barometerform med bridgemate.
Vi spelar även simultan när det förekommer.

Komplett spelprogram finns under menyn Spelprogram.

Vi serverar kaffe, te och kakor i halvtid ingår i bordsavgiften 80 kr.

Medlemsavgiften är f.n. 370 kr/år varav 40 kr går till Lidingö BK och. 330 kr/år är avgift till Svenska Bridgeförbundet (SBF) och
Stockholms Bridgeförbund. Avgifterna betalas in till SBF under juni-juli varje år, för kommande spelår. Inbetalningskort kommer med tidningen Svensk Bridge. Alternativt kan inbetalningen göras via bankgiro 373-3482 och då skall medlemsnummer (MID) och klubbtillhörighet anges i meddelandefältet.

Vill man kan man vara medlem i mer än en klubb. Detta kallas stöd(sido)medlemskap och ger samma förmåner och rättigheter som
medlemskapet i hemmaklubben. Att vara stödmedlem i Lidingö BK kostar 40 kr/år och den löser man på klubben.

80 kr för swish eller spelkonto.

Vi skall ha trevligt när vi spelar bridge och alltid sträva efter en god atmosfär vid bridgebordet. Hälsa när du kommer till bordet och tacka gärna för spelet när du lämnar.
Spelare, som skall delta i en tävling, skall vara på plats senast 10 minuter före start. Detta för tävlingen skall starta och sluta på utsatt tid.
Spelare uppmanas, för allas trivsel, att vara lågmälda när spel pågår.
Vid felaktigheter under spelet skall tävlingsledaren (TL) tillkallas. Döm ej själva.
Vi rekommenderar användning av stopp- och alertkort. Regler för detta hittar Du på Svensk Bridges hemsida. Där kan Du också hitta
För att ändra dina personliga uppgifter måste du vara inloggad!
Klicka sedan på den vita ikonen ”Mina sidor” allra högst upp på sidan och därefter på ”Redigera” (e-postadress/Lösenord) och ”Kontakt” (adress och telefonnummer). När du gjort ändringarna klickar du avslutningsvis på ”Spara”.