Forum » Distrikts- och klubbforum » Värmland-Dals BF » TL Summerar DM-LAG Finalen.

TL Summerar DM-LAG Finalen.

6 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jerry Eklöf
TL Summerar DM-LAG Finalen.

8 Lag , 7 Ronder , 28 matcher,
14 Halvlekar , 700 minuter ,
98 brickor / Match har bytts ,
5096 kort som vunnits eller förlorats,
Maskar som spruckit , Maskar som funkat,
Bud som bjudits i både tur och utom tur,
Felinmatade resultat som ändrats,
Tävlingsledare som manat på att spela fortare.

Dock har samtliga spelare lyckats spela ut från rätt hand hela helgen.

1. ZINGO:
Nyblivna superettor pallade för trycket, men ska tacka ett 2-delat lag från Arvika - Åmål, som i första matchen plockade 16 VP mot silvermedaljörena.

Med efter 7 matcher och ett snitt på 16 VP / match så var det inget snack om saken.
Och ser man till den totala IAF på 14 Halvlekar så har ZINGO 5 spelare bland dom 6 första.

ZINGO är efter sitt spel värda titeln som DM-Mästare i LAG för Värmland Dals Bridgeförbund, och får där med platsen till SM-SEMI Lag.
Grattis till er alla: Boss , Kenneth, Jonas , Leif, Csaba , Janne och Anders.

2. ARVIKA B-LAGET:
Inte kunde man tro att Rond 1 skulle vara så viktig för Arvika B-Laget:
När man på söndags-eftermiddagen och spelets slut , konstatera att endast 8 VP till hade räckt för vinst.

Men nöjda med sitt silver ska dom ju vara , fastän dom säkert tänkte på Rond 1 innan dom somna på söndagen och lade DM-Lag till handlingarna.

Som på förhand kunde ses som ett av lagen som kunde knipa en medalj, Bra jobbat, Kent, Micke, Ubbe och Kalle

3. ÅMÅL HULTA:
Laget som aldrig ger upp och som man inte ska räkna bort.
Efter 4 matcher så låg det favorit-tippade laget 5:a och var i gungning rejält, skulle det bli en skräll och dessa spelare skulle inte ens få med sig en medalj hem.
Efter 1 natt och säkert mindre timmar sömn än vad dom borde haft så kom dom till bordet, rättade till siffrorna ochplacera sig på pallen.
Grattis Glada gänget från Åmål Hulta: Pontus, Per ,Micke , Mackan , Peggy och Torbjörn.

4.Solsta: ingen skräll att detta lag placera sig fyra , dom kan vara nöjda med denna placering. Ohotade om placeringen, dock lite för många misstag som var fördelat på många Halvlekar, minimera dom till nästa år så kanske ni kniper en medalj.

5.Hagfors:
gick runt på 4 spelare och körde lite ”Skogsbridge” , vilket resulterade i ojämnt spel, finslipa och nästa år är ni 3:a eller 4:a

6.Arvika-Åmål United:
gick på knock redan första matchen och knep 16 VP från Arvika, efter 4 matcher var laget 3:a men skulle det räcka även efter 7 matcher.
På söndagen var jag som TL hopfull att det skulle bli skräll i tabellen och den tippning jag gjort inför helgen, hade mer än gärna gått åt skogen om bara dessa spelare fått en medalj samt knept årets bragdguld.

Ta med er till kommande tävlingar att ingenting är omöjligt, och att spela mer brickor, rutin och ork i dessa långa tävlingar, så krävs det mängdträning,
Men snart är ni där

7.Kometen:
Humöret på topp, och alltid den rätta inställningen vid bordet,
Trots ett dåligt resultat på en bricka så är humöret på topp ,
Men med lite jävla annama emellanåt Wink , skulle siffrorna o placeringen förändras , kapaciteten till att vara några placeringar uppåt finns där.

8.KBK NN:
Att spela bridge och samtidigt ha många bollar i luften som arrangerade klubb kan vara tufft, det vet jag, då jag flertalet ggr haft TL-ansvar och spelat, med ett mindre lyckat resultat.
Jag tackar för bra service och bra samarbete under helgen.

Jag vet om att delar av just erat lag kanske är mer motiverade än andra till att placera sig där uppe, men framför allt så trivs ni med Bridgen och det är roligt.

Till nästa gång, fördela arbetet på Andra, så ni som vill spela, kan ha fokus på korten.
Och var så säkra, då kommer resultaten krypande.

Årets DM LAG, är nu slut , här är resultat

Jag som Tävlingsledare och Distriktstävlingsledare tackar för denna helgen„ lätt att vara TL, när det är trevligt folk vid borden.

Jag ser fram emot att komma till Arvika den 14 Mars , för att spela DM-MIX.
Information och Anmälan

(Reserverar mig mot eventuella stavfel, eller om jag missat något,)

Erik Nordenberg

Kul Jerry med en engagerad och bra TL!
Smile

Anders Lindström

Du är inte bara en toppen TL du skriver bra åxå !

Pontus Karlsson

Stort Grattis till Zingo som förtjänstfullt vann DM och får förvalta segern i SM-semi, vilket jag vet att ni kommer att göra på ett bra sätt!

Grattis till Arvika B-laget som spelade bra och tog silver (även om ni hade velat vara snäppet högre Smile )

Vår egen insats är det inte mycket att säga om, under helgen spelade ovanstående lag bättre än oss. Men vi kommer igen var så säkra Smile

Jag vill tacka Jerry för en bra insats som TL och tankarna på forumet är ju helt lysande!

Vi ses, Pontus

Jerry Eklöf

Pontus Karlsson skrev:


Jag vill tacka Jerry för en bra insats som TL och tankarna på forumet är ju helt lysande!

Vi ses, Pontus

Tack Pontus Smile

Markus Hedström

Tack för en väl genomförd tävling och bra skrivet!

Logga in för att kommentera