Forum » Distrikts- och klubbforum » Värmland-Dals BF » DM LAG - Final , Tankar och min ranking. 29 Feb / 1 Mars

DM LAG - Final , Tankar och min ranking. 29 Feb / 1 Mars

6 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jerry Eklöf
DM LAG - Final , Tankar och min ranking. 29 Feb / 1 Mars

8 lag ska spela 7 Matcher och totalt 98 brickor,
3 lag ska få medaljer, och vilka det blir har jag räknat ut.
Det finns 2 lag som kommer göra upp om Titeln som Bästa lag i Distriktet.
Om bronset så finns det 3 lag
Sen är det 3 lag som kommer att kämpa om att komma in bland topp sex,
Kommer vara tufft, men möjligheten finns såklart.

Här är mitt tips till dom som kommer närmast den totala poängen på 140.

1.Åmål Hulta:
Mycket talar om att det kommer bli en Final mellan Åmål Hulta och Zingo , men då jag tycker att Åmål är strået vassare och kommer därför vinna matchen mot Zingo med 14-6 (ungefär) och totalt samla ihop 124 VP.

2. ZINGO:
Kommer att göra allt dom kan för att samla så mycket VP inför final-mötet mot Åmål Hulta på söndag eftermiddag, men Åmål Hulta kommer att gå ut hårt och i stort sätt avgöra redan under matchens första halvlek (7 brickor)

Zingo kommer därför få silvermedaljer runt halsen efter att ha samlat ihop 114 VP

3 – 5. Arvika B-Laget , Hagfors, Solstabridgen:
Detta är 3 stycken lag som man inte kan säga vem som tar plats 3 och bronsmedaljen,

Men det jag kan vara säker på är att, det lag som lyckas ta fles VP mot Åmål Hulta och Zingo är det lag som med stor sannolikhet kommer att ta hem bronset på söndag eftermiddag.

Men om jag måste ranka dessa 3 lag så får det bli så här.
3. Hagfors
4. Arvika B-Laget
5. Solstabridgen.

6 – 8: Arvika- Åmål United, Hammarö , KBK NN:
Dessa 3 lag är svårt att ranka , men dom kommer att få det tufft att placera sig på pallen , men visst , 98 brickor ska ju spelas och 7 lag ska mötas, så allt är ju faktiskt möjligt.
Men en stor del av mig skulle vilja att något eller några av dessa 3 lag placerar sig topp 5 så skulle det vara kul att få en förändring.
men att placera ut dessa 3 lag på varsinn plats på 6,7 och 8 är svårt. därdör låter jag bli.

Vad tycker ni om min lista ?
Hur skulle ni ranka eran topp 3?
På söndag eftermiddag får vi svaret

Min topp 3:
1. Åmål Hulta: 124 VP
2. ZINGO: 114 VP
3. Hagfors: 96 VP

Tabell & Info

Lycka till samtliga Lag och spelare. //
Jerry E , Tävlingsledare för helgen samt VDB:s Distriktstävlingsledare.

Anders Eriksson

Jerry Eklöf skrev:


6 – 8: Arvika- Åmål United, Hammarö , KBK NN:
Dessa 3 lag är svårt att ranka , men dom kommer att få det tufft att placera sig på pallen , men visst , 98 brickor ska ju spelas och 7 lag ska mötas, så allt är ju faktiskt möjligt.
Men en stor del av mig skulle vilja att något eller några av dessa 3 lag placerar sig topp 5 så skulle det vara kul att få en förändring.
men att placera ut dessa 3 lag på varsin plats på 6,7 och 8 är svårt. därför låter jag bli.


Just att det är så många brickor och matcher som ska spelas under helgen talar tyvärr mot att de mindre rutinerade lagen ska lyckas ta sig till övre halvan av tabellen. Ju mer som ska spelas desto mer brukar rutinen ta ut sin rätt. Samtidigt är det helt omöjligt göra någon ranking inbördes, någon lyckas få till ett hyfsat resultat mot något av topplagen kan få stora konsekvenser på slutplaceringen.

Lycka till alla, tittar nog förbi i helgen.

Pontus Karlsson

Hej
Kul skrivit Jerry (inte bara för att du är bra på att tippa Smile )!
Jag fyller på tråden med ett ödmjukt tips på pallplaceringarna.

  1. Åmål Hulta 122
  2. Zingo 115
  3. Arvika B-laget 90

Boss kanske har något avvikande tips, vad vet jag Smile

Vi ses på lördag, Pontus

Jerry Eklöf

Pontus Karlsson skrev:


Hej
Kul skrivit Jerry

Det efterfrågades ju lite mer här på forumet och på nyheter Smile , så ville bidra med lite läsning.

Är ju annars inte så mycket aktivitet här på forumet, vilket är synd… lätträknat om vi ska räkna vilka som skriver, dock svårt att veta antal läsare….

Mikael Johansson
Bild för Mikael Johansson

Pontus Karlsson skrev:


Hej
Kul skrivit Jerry (inte bara för att du är bra på att tippa Smile )!
Jag fyller på tråden med ett ödmjukt tips på pallplaceringarna.

  1. Åmål Hulta 122
  2. Zingo 115
  3. Arvika B-laget 90

Boss kanske har något avvikande tips, vad vet jag Smile

Vi ses på lördag, Pontus

Mikael Johansson
Bild för Mikael Johansson

Hej
Hoppas ni är i form och bjuder på hårt motstånd det blir förstås svårt för div 4-3-2 lag att slå ett lag som spelar i Super Ettan.
Men ni ska få chansen jag låter mina 7 spelare spela lika många halvlekar(bra träning) kommer dock att Toppa laget i sista matchen hoppas den blir avgörande spännande med många bakspelare.

Boss
Kapten lag Zingo

Logga in för att kommentera