DM Ind

9 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Claes Bodin
DM Ind

Tunt med anmälningar till DM individuellt, Anders ser ut att få lägga patiens Smile .

Kommer tävlingen att flyttas fram, den ingår ju i Rallyt?

Sen kan man fråga sig om det är rimligt med 200 kronor i startavgift när det inte är några priser förutom rallypoäng. Övriga rallytävlingar har lika eller till och med lägre startavgift (Arvika 150 kr).

Nej, antingen sänker ni startavgiften eller inför priser av olika slag. Man behöver ju inte ge bara de bästa i tävlingen pris, ha spurtpris, rondpris, nästjumbopris, ja, bara fantasin sätter gränser.

Peggy Nyholm
Bild för Peggy Nyholm

Det brukar inte vara så många anmälda när man verkligen måste leta sig fram för att ens veta att det är en tävling!
Just denna tävling kunde jag ändå inte spela men vi måste tillsammans bättra oss på att promota våra tävlingar så att alla åtminstone vet att det är en tävling <3
vi ses till helgen, IRL…underbart!!

Anders Eriksson

Jerry postade nyhet på VDB att individuellt är inställt så jag lägger patiens hemma istället och laddar för en helhelg nästa vecka med DM lag.

Jerry Eklöf

Jag har haft uppe startavgiften till DM-individuellt, i styrelsen under några ggr (under min tid som DTL) ,
Denna tävling ingår ju i första hand i Rallyt ,
Men är en bonus att den även spelas som DM-individuellt.

Den klubb som arrangerar ett rally ska med hjälp av startavgiften betala:
Lokalhyra (eventuellt)
Tävlingsledare
Brickor
Mästarpoäng.
Rally-avgift till den prispotten.
Eventuell prispengar.

Utöver detta är det medaljer , men dom står VDB för ,

I styrelsen har det då även diskuterats (av mig). Huruvida det ska vara prispengar i denna individuella Rallytävling, då det är prispengar i övriga Rallyn ,

Men blivit nedröstad då många går på linjen att detta är ett DM och i övriga DM-discipliner är det inte prispengar till topp-3 ,

Angående DM-individuellt och DM-veteran så arbetar vi(jag) för att detta ska genomföras Live under våren, datum kommer föreslås till arrangerade klubbar under veckan som kommer .

/
Jerry E.
DTL

Claes Bodin

Jerry Eklöf skrev:

Den klubb som arrangerar ett rally ska med hjälp av startavgiften betala:
Lokalhyra (eventuellt)
Tävlingsledare
Brickor
Mästarpoäng.
Rally-avgift till den prispotten.
Eventuell prispengar.

Utöver detta är det medaljer , men dom står VDB för ,

DTL

Skillnaden mot övriga DM-tävlingar är att i Individuella DM utgår ingen avgift till SBF på 100 kronor per deltagare. Alltså blir det en hundring extra över som borde kunna gå till priser eller annat smått o gott. (eller konfiskerar SBF även individuella DM?)

Jerry Eklöf

DM - Individuellt spelas 23 April i KBK

Och hurvida det ska vara en annan startavgift eller någon form av pris/priser i denna tävling återkommer vi med i styrelsen .

Jag kommer lyfta detta i styrelsen och den arrangerande klubben

/
Jerry E
DTL

Claes Bodin

Claes Bodin skrev:


Tunt med anmälningar till DM individuellt, Anders ser ut att få lägga patiens Smile .

Kommer tävlingen att flyttas fram, den ingår ju i Rallyt?

Sen kan man fråga sig om det är rimligt med 200 kronor i startavgift när det inte är några priser förutom rallypoäng. Övriga rallytävlingar har lika eller till och med lägre startavgift (Arvika 150 kr).

Nej, antingen sänker ni startavgiften eller inför priser av olika slag. Man behöver ju inte ge bara de bästa i tävlingen pris, ha spurtpris, rondpris, nästjumbopris, ja, bara fantasin sätter gränser.

Anders verkar slippa lägga patiens i år, till dags dato är vi 12 anmälda Wondering . VDB har dock inte gjort några förändringar för att om möjligt göra tävlingen mer populär Shaking . DM-veteraner har däremot fått halverad startavgift och det är väl rimligt. Gissar att 90% av VDBs medlemmar är veteraner och då kan man tänka sig att subventionera tävlingen.
Vi får hoppas att fler vill spela individuellt, det är ju nästan 3 veckor till start, vågar vi hoppas på 20 spelare totalt?

Jerry Eklöf

Alla DM som är kval till SM sponsrar VDB med även DAM , MIX och Par Open och Par HCP 30+ så sponsrar VDB med 100 kr (den kvalavgift som är till SBF ) Efter beslut från årsmötet i Torsberg 2022.

12 spelare och 200 kr / spelare = 2400 kr
på detta belopp så ska det betalas.
25 kr / spelare till Rallypotten.
Hyra för Lokal runt 800 kr
brickor ska betalas
TL vill ha arvode.
Resebidrag ska ges till dom som har rätt till det.
Mästarpoäng ska delas ut
medaljer ska betalas

lägger du ihop denna summan så kommer det hamna på långt över 2400 kr,
ska det då ges ut prispengar eller sänka avgiften så kommer VDB går ännu mer minus.

Men när det är Rallytävlingar som inte VDB står för , så är det ju den arrangerande klubben som tar ut en avgift.

ofta så behöver inte den arrangerande klubben betala något i lokalhyra där dom har tävlingen ,
ofta så tar inte deras TL ut något (tror inte dom gör det i arvika utan dom TL i arvika som finns delar på uppdraget och sponsrar klubben ) Ofta så lägger egna klubben sina brickor och tar inte ut avgift för det heller.
den arrangerande klubben behöver inte betala ut något resebidrag.
den arrangerande klubben behöver inte betala för några medaljer.

så det är skillnad på DM och Rally ,
och när man slår ihop dessa två och spelar ett DM och ett Rally under samma tävling.
men jag kommer lyfta denna fråga och hoppas kunna återkomma inom kort med svar.

/
Jerry.
DTL

Claes Bodin

Nu är vi uppe i 16 spelare, det tar sig, sa mordbrännaren Wink .

4 spelare till och det är 5 bord, VDB klarar sig ekonomiskt och vi får fler rallypoäng att kämpa om Bigsmile

Logga in för att kommentera