DM-Lag

8 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Sven-Anders Eskilsson
DM-Lag

Hur blir det med DM-Lag?
Det finns ju möjlighet att spela online och Sveriges bridgeförbund uppmanar länsförbunden att arrangera DM tävlingar.

Stefan Lilja
Bild för Stefan Lilja

Hej Sven-Anders

Jag ska titta på möjligheterna att arrangera på nätet.
I nuläget känns realbridge som det bättre alternativet.

problemet är att vi behöver nån som kan sköta programmet/lösa problem/ TD mm på Realbridge.
Kanske är det inte svårare än att starta i ruter på klubben.

Jag ska titta runt och försöka få information från spelare/ledare som har erfarenhet av sidan.

Om jag har förstått rätt är det inga större pengar att köpa tjänsterna att genomföra tävlingarna där, ca 5kr/spelare match/partävling 24br, ca 10kr/spelare DM par finalerna 33+ brickor.

Eftersom vi har stora problem att få ihop spelare under normala förhållande undrar jag om vi kan få spelare att använda internet.

Jag återkommer när jag vet mer.

/Stefan

Sven-Anders Eskilsson

Hej Stefan!
Realbridge är en jättebra lösning, men det kräver som du skriver en hel del förberedelser.

Däremot är det enklare att anordna matcher på BBO, typ som vi gör i skåneserien.

Jag tror nog att vi skulle kunna få ihop 6-8 lag som är villiga att spela online.

Mikael Alexandersson
Bild för Mikael Alexandersson

Stefan Lilja skrev:


Jag ska titta på möjligheterna att arrangera på nätet.

Jag återkommer när jag vet mer.

/Stefan

Hej Stefan!

Enligt informationen står det att DM-lag är inställt. Om ni tänkt ändra på det, är det hög tid att gå ut med information. När kommer du och styrelsen med besked?

Västergötland arrangerar ett kval som är öppet för lag från andra distrikt och där går anmälningstiden ut på lördag.

Nicklas Widhja

Hej!

vi har möte idag vi återkommer med besked snarast
/Nicklas

Stefan Lilja
Bild för Stefan Lilja

Vi har haft möte i distriktet och har kommit fram till att vi ska försöka köra samtliga DM finaler.

Jag håller på att uppdatera hemsidan med information och nya länkar.
kommer även skicka ut information med epost.

/Stefan

Mikael Alexandersson
Bild för Mikael Alexandersson

Bra initiativ!

Då det gäller DM-lag, hur många lag krävs för att tävlingen ska genomföras?

Vid lågt deltagande, hur många lag krävs för att distriktet ska få en plats i SM-semi?

Stefan Lilja
Bild för Stefan Lilja

Hittade i regelverket SM finaler, var rätt säker på att varje distrikt var garanterad en plats.

*SEMIFINAL- OCH FINALPLATSER
Varje distrikt har en finalplats (i SM-par Open:
Semifinalplats) garanterad i respektive pardisciplin
om antalet deltagare i distriktet minst uppnår den
minimigräns som gäller för disciplinen i fråga – se
SM-tabellen på sidan 22. *

Dfb arrangerar kval med minst 5 lag 2)

2) Minimiantalet anger vad som krävs för en garantiplats i en lagsemifinal. Färre deltagare ger en plats endast om fördelningstalet så medger.

jag hörde med kansliet och vi kan inte få mer tid än 22:a mars att rapportera antal lag. men 5 lag borde vi kunna skaka fram.

Logga in för att kommentera