Forum » Distrikts- och klubbforum » Hallands BF » Hallandsserierna 24/25

Hallandsserierna 24/25

5 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Svante Hallén
Hallandsserierna 24/25

Serieindelningen för säsongen har just fastställts på ett mycket ogenomtänkt och märkligt sätt. Hälften av lagen i elitserien skall fortsatt flyttas ned. Mycket konstigt.Udda antal lag i en div 1 serie och blandning av lag i de två andra. Också konstigt.
Tänk till och gör om. Här är ett förslag:
Elitserien fortsatt 6 lag men endast två lag flyttas ner.
En div 1 serie med två lag som flyttas upp och två som flyttas ner.
En div 2 serie med 7 lag. Två lag flyttas upp.
Ett enkelt och okomplicerat upplägg
Mvh Svante Hallén

Britt-Marie Warborn
Bild för Britt-Marie Warborn

Hallandsserien har de senaste åren efter önskemål från spelarna strävat efter att hålla resorna så korta som möjligt. Av det skälet har lagen delats in i Södra, Östra och Norra divisionen. Segraren i varje division flyttas upp till elit. Av den anledningen flyttas tre lag från Elit ner och tre lag div 1 flyttas upp.

Svante Hallén

Är det så att avstånden i Halland hindrar ett sportsligt och rättvist seriesystemet, föreslår jag att divisionsindelningen slopas helt. Inför i stället 3 distrktserier - norra, östra och södra - utan vare sig upp- eller nedflyttning .

Henrik Johansson
Bild för Henrik Johansson

Serieupplägget bryr jag mig mindre om, men varför en begränsning till 6 spelare per lag? I SM-lag får man vara 8, I Svenska cupen får man vara 8 och I allsvenskan hur många som helst.

Är inte Hallandsserien tänkt att vara en breddtävling där vi vill att så många som möjligt ska kunna få delta. Det skulle vara så mycket lättare att hitta tänkbara speldatum om man fick vara fler spelare i laget.

Britt-Marie Warborn
Bild för Britt-Marie Warborn

Jag tar med frågan till Hallands Bridgeförbund och kommer med besked så snart vi hunnit diskutera detta

Logga in för att kommentera