Samordning BBO

1 inlägg / 0 nya
Claus Röhnisch
Bild för Claus Röhnisch
Samordning BBO

En liten reflektion -
Grunddevis: Bättre att göra rätt saker, än att göra saker rätt!

Nu har nya gratis-fyrmanna-ligan gått igång - en NY Konkurrent till Nora-Karlskoga-Örebridgen intäktsgivande BBO-spel. !?
Fattar noll - varför är det gratis? Varför inte en smärre avgift till resp klubb för det spelet? Till detta kommer den nya ”Allsvenskan”, som jag inte riktigt vet om den är avgiftsfri - om distriktet får vissa inkomster här är det fullt ok - även om jag tror att klubbarna behöver pengarna bättre. Naturligtvis är det rätt att skapa bridgetillfällen (och gärna ”bjuda” medlemmarna på nå’t ibland - men det gäller att tänka sig för).

Jag efterlyser helt enkelt någon form av samordning i dessa dystra tider - och en alldeles utmärkt samordnande ”kanal” skulle kunna vara det faktum att vårt ”distrikt”, som ju är en (teoretiskt sett) mycket lämplig samordnare, tar tag i och praktiskt försöker hitta en gemensam BBO-lösning under våren och fram till att live-spelet kan återupptas.

Kommunicera Mera!
Hälsar Claus
P.S. Läs gärna också mitt inlägg i Örebridgens forum med anledning av Maria Grönkvist nya tråd, där jag också försöker visa lite uppskattning över det arbete som bridgefunktionärer i Örebro län har gjort för att vi (i dessa tider) skall kunna möta våra gamla bridgekompisar.