DTL möte digitalt

1 inlägg / 0 nya
Jerry Mähler
Bild för Jerry Mähler
DTL möte digitalt

Idag har jag deltagit i en distriktstävlingsledarträff digital som gav en hel del att fundera på. Att Sverige har bekymmer efter en pandemi behöver vi inte fundera så länge på utan det är fakta.
Att flera klubbar i landet har tappat 20-30% av sina medlemmar kommer att ta tid att återhämta.

Hur ska distriktet kunna hjälpa klubbarna så att vi kommer igång det är en intressant fråga. Några tips gav det från de distrikt som deltog på mötet. Men detta är ett arbete som både klubbarna och distriktet får arbeta tillsammans med under det kommande år 2021/2022.

Ni medlemmar får gärna komma med tips och tankar till oss i distriktet. Det går bra att maila mig direkt så lovar jag att ta med mig det till kommande möten.

Ett absolut måste är att det är ni medlemmar som behöver komma till klubben och delta i spelet annars kommer det inte att fungera på distriktsnivå heller.

Ångermanlands distriktsförbund erbjöd fler silvertävlingar än de flesta distrikt före pandemin. Vi kommer även nu att erbjuda spel på distriktsnivå men det handlar om att det kommer spelare för att det ska bli någon tävling.