DM

3 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jerry Mähler
Bild för Jerry Mähler
DM

Hej spelare och klubbledningar!

2021 närmar sig med ett antal DM tävlingar och jag har skrivit till svenskan om råd när det gäller just DM. Känner ett visst ansvar som DTL men vill också att vi ska få igång bridgen så fort det blir lite säkrare. Första DM: et går redan den 30/1.

Som jag ser det tills vaccinet har slagit igenom har alla klubbar svår att genomföra ett DM.

Men!!
1. Om vi spelar med bordskryss så kan kanske några klubbar genomföra ett DM. Sollefteå kan men med max 10 par.
2. Det kan då krävas att kval till DM måste genomföras.
3. Här ser jag då en lösning att två kval med max 10 par i varje kval varav 5 par går till DM.

Att spela DM online kanske det är någon som tycker. Ja gärna om någon kunde genomföra och arrangera det samt hålla TL. Men eftersom distriktet inte har lyckats hitintills med en tävling online tror jag det blir svårt. Sedan tror jag att vi får svårt med antalet deltagande par men man vet aldrig.

Ett annat alternativ är att helt göra om spelkalendern och lägga all DM utom lag DM tävlingar (som har sista speldatum 11/4) i maj månad Den 30/5 är numera sista speldag för övriga DM. Då krävs att distriktsförbundet tar ett nytt beslut.

Men annars har i alla fall jag svårt att se hur vi ska kunna klara av det i dessa tider.
Men det förutsätter även att gränsen på 8 personer måste höjas till 21 - 22 personer. (Spelare, TL och ytterligare hjälp med fika mm)

Vad tror ni därute i distriktet?

Örjan Sjödin
Bild för Örjan Sjödin

Tjena Bridgelirare

Garanti att vi fått vaccin till alla bridgelirare till maj månad tror jag är lite optimistiskt. Annars ha det varit bästa alternativet lägga alla tävlingar i Maj. Att köra kval är väl ok det med. Men frågan hur många som våga sig ut spela innan vaccinet gjort sin närvaro i våra underbara människokroppar. Jag tycker att vi ska ha kyla och invänta Maj. Så drar vi i startsnöret och genomför Dm tävlingarna då.

God Jul och Gott Nytt år till er alla i Distriktet.

Jerry Mähler
Bild för Jerry Mähler

Tack Örjan för att du svarade och troligen har du rätt att vi får svårt att spela några tävlingar över huvud taget före maj.
Men försöker vi inte planera för ett genomförande av DM kommer distriktet heller inte kunna delta på SM och det vore första gången på alla år vad jag känner till.
Jag tror även att vi kommer att få starta upp med restriktioner även under våren eftersom alla inte har hunnit vaccinera sig. Men bordskryssen, avstånd mm är bättre än inget spel alls.

Logga in för att kommentera