Forum » Distrikts- och klubbforum » Ångermanlands BF » Vem vinner Skog´s silvertävling?

Vem vinner Skog´s silvertävling?

7 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jerry Mähler
Bild för Jerry Mähler
Vem vinner Skog´s silvertävling?

Hej
Först och främst en eloge till Nisse som jobbar hårt för bridgen i distriktet och nu fått ihop ett startfält på över 20 par.
För inte allt för många år sedan fick klubbar ställa in silvertävlingar på grund av för få anmälda och nu har distriktet till och med tävlingar under sommar uppehållet!!

Nu till den intressanta frågan vem kommer att ta hem tävlingen?
Har aldrig anklagats för att vara blygsam av mig så jag ska tippa tävlingen och ni får gärna säga emot.

Bland nedanstående fem par kommer de tre första att återfinnas men i vilken ordning är svårare att gissa.

  1. P-A och Lars: är alltid i topp och med distriktets (P-A) lägsta hcp går nog tipset till dessa två herrar.
  2. Johan med pappa Lennart: har en otrolig förmåga att placera sig högt titta bara på hur många år dom har dominerat Ullångersbarometern.
    3-5. Bo och Staffan: har chansen om Staffans tur håller i sig och 3:sangarna går hem.
    3-5. Johan och Anders: om dom har samma framgångar som i de simultantävlingar dom spelar hemma på klubben blir dom livsfarliga.
    3-5. Hasse och Bengt: är två bra spelare men har dålig koll på hur dom fungerar som par.
    Efter dessa finns det några par till som kan överraska men troligen inte bland de två första, Micke o Charlie, Kerstin o Erik, Anders o Bengt.

Lycka till alla deltagare

/P:S Detta är tippat med 24 par anmälda det kan fortfarande dyka upp en och annan joker.

Bo Gullefors
Bild för Bo Gullefors

Hej Jerry,
Din lista med fem av tänkbara par som kan placera sig som topp-tre är rimlig, men varför finns inte du själv och Ann med? Är det din blygsamhet som gjorde att du inte tog med er själva? Byt ut mig och Staffan mot Ann och Jerry! Visst, som du skriver, om vi har tur kan vi hamna där, men det kan ju också många andra par med tur göra. Även några anmälda par från Medelpad kan tänkas vara med i toppstriden.
Utifrån analys av mästarpoäng och hcp tror jag på följande lista:
1. Per-Arne Lindström-Lars Nordlinder
2. Hans Beijar-Bengt Kriström
3. Jerry Mähler-Ann Lidfors
4. Johan Pettersson-Anders Lundgren
5. Johan Wedin-Lennart Wedin

Lycka till på lördag! Gäller framför allt alla de som inte blivit omnämnda!

Bo Gullefors
Bild för Bo Gullefors

Så här blev resultatet av Skogssilvret, dvs de fem bästa paren:
1 Johan Wedin - Lennart Wedin Docksta BTK
2 Johan Pettersson - Anders Lundgren Härnö BS
3 Bengt Kriström - Hans Beijar Skogs BK
4 Per-Arne Lindström - Lars Nordlinder Skogs BK
4 Ann Lidfors - Jerry Mähler Sollefteå BK
Som synes är namnen samma som i tipset, men inte helt i samma ordning. Tipset var de fem par som troligast skulle placera sig bäst, vilket också stämde!

Johan Wedin

Kul tävling och bra anordnat. Att man var oförskämd att vinna må så vara, Nisse och Jerry gjorde slitgörat!

Johan Wedin

Kul tävling och bra anordnat. Att man var oförskämd att vinna må så vara, Nisse och Jerry gjorde slitgörat!

Jerry Mähler
Bild för Jerry Mähler

Måste erkänna att Bosse tippade aningen bättre än vad jag gjorde grattis. Trevlig tävling och att Nisse gör ett bra jobb är vi nog alla överens om sedan tycker jag att Olle är kanon som resultatuppläsare.

Att Johan o Lennart skulle vinna var ingen överraskning dom är ofta i topp och spelar en bra partävlingsbridge, Grattis.

Tänk om alla domare i fotboll skulle få döma i bridge där det aldrig är ett hårt ord utan en fin stämning bland spelarna och glada tillrop.
Inga protester utan följsamhet till vad TL beslutar, tack alla spelare för en fin dag.

Nu bär det av till Örebro och 10 dagars bridge.

Nils-Erik Östman

Hej
Jag får tacka för alla vänliga ord,sånt värmer.
Tack allesamman och välkommen nästa sommar
Nisse

Logga in för att kommentera