Om Förslövs BK

VÄLKOMMEN till Förslövs bridgeklubb

Vi är en trivsam bridgeklubb som bildades 1953. Vi firade 70 års jubileum 2023 med spel och efterföljande middag. Gamla medlemmar med respektive var också inbjudna.

Målsättning:
att vara en trivsam klubb med god stämning
att rekrytera nya spelare och erbjuda vidareutbildning

Partnerservice :
Har du ingen spelpartner så hjälper vi till att hitta en. Hör av dig till Ingemar Jönsson 076-7823678.

Kurser:
Kurser i Nordisk Standard ges i mån av intresse. Företrädesvis ”Spela bridge 1” och ”Spela bridge 2”.
Hösten 2024 blir det dock kurs för ”Spela bridge 3” onsdagar med start 25/9. Anmälan görs till Inger Ottosson, 070-7751580.
Utbildningsansvarig är Magnus Ottosson 070-4413640
Kostnad för material 300 kr och därefter 40 kr per kurstillfälle.

****Tävlingar:**
Vi spelar partävlingar, måndagar och torsdagar, jan-maj och aug-dec. Några gånger spelar vi dessutom Simultantävlingar.
Vi uppmanar våra medlemmar att hjälpa till med öppning och iordningställande av lokalen för spel samt avsluta efter spelad tävling.
Tag plats senast 10 minuter före spel.
Datum för spelkvällar hittar ni på hemsidan. Vi spelar i huvudsak Nordisk Standard om inte annat överenskommes inom spelparen.
Alla spelare deltar med glatt humör, är vänliga mot varandra.
Nybörjare uppmuntras även om det inte alltid blir alldeles rätt.

Kostnad:
Det kostar 40 kr per speltillfälle. Det går bra att swisha men även kontant. Se hemsidan. Några spelkvällar är det utan kostnad.