Om BK S:t Erik

För att komma till BK S:t Eriks egna hemsida, gå till: www.sterik.se

BK S:t Erik är Sveriges i särklass främsta bridgeklubb. Klubben har verksamhet för alla nivåer av bridgespelare, såväl unga som gamla, nybörjare och elitspelare. Vi har tävlingsspel, både fyrmanna och partävlingar, alla dagar i veckan både på dag-och kvällstid. Klubben har över 3300 medlemmar.

Vår skola har varje termin nybörjarkurser och olika påbyggnadskurser. Totalt brukar det vara närmare 1000 elever per termin i olika aktiviteter, såväl dag- som kvällstid.

Dessutom anordnas, i samarbete med skolan, olika typer av tävlings- och träningsspel.

Klubben anordnar lagtävling i form av seriespel med cirka 260 lag kvällstid, måndag till torsdag, och cirka 80 lag dagtid, tisdag och torsdag. Ligan har två säsonger, höst och vår. Nya lag kan tas emot inför respektive säsong. Spelstyrkan varierar från landslagsklass till nybörjare.

Barometertävlingar anordnar vi varje fredag, lördag och söndag kl. 12. Dessa helgtävlingar räknas ihop i en serietävling, en för våren och en för hösten, där de bästa resultaten räknas. Priser delas ut både utan och med handikappberäkning.

Dagtid spelar vi året runt partävlingar måndagar och onsdagar kl. 12.

Under sommaren spelar vi varje måndag och torsdag partävling som också summeras i en serietävling där de bästa resultaten räknas. Onsdagskvällar är det partävlingar för mindre rutinerade också den med en serietävling. Samtliga dessa tävlingar startar kl. 18.30.

BK S:t Erik bildades 1948 och har lång tradition. Klubben är en ideell förening, som är öppen för alla och spelar en viktig social roll för båda unga och gamla i Stockholm. Vi har stora ändamålsenliga lokaler på Kronobergsgatan 12. Vi röker inte på klubben, utom möjligen i en rökkur. Vi har en bra servering och kringservice i form av garderober, toaletter, med mera.

Spelavgiften är vanligen 100 kr och betalas med vanliga bankkort. Juniorer spelar gratis i våra ordinarie partävlingar och ligaspel.

Avgifter för kurser varierar beroende på längd och uppläggning.

Klubben är öppen mellan kl. 10-22.30 de flesta dagar i veckan. På helgerna kan det vara andra tider.