Om BK Everfresh

Hej och välkommen till BK Everfresh!!
Bridgeverksamheten startade år 2000 av grundarna Anders Brunzell och Arne Larsson.
Bakgrunden var att många deltagare i kurserna på Arnes Bidgeskola ville pröva på tävlingsbridge i en välkomnande klubb för nybörjare.
Klubben har sedan dess utvecklats och vi har idag tävlingar för såväl rutinerade spelare som Dig som är ny och intresserad av att tävla.
Vi har för närvarande tävlingar i två kunskapsgrupper; klöver/ ruter och hjärter.
Saknar du spelpartner så erbjuder vi dig partnergaranti på tävlingen.
Hos oss på Everfresh spelar vi ”Trivselbridge”!

** Länk till vår tävlingskalender**
här

Vi har våra** speldagar** i Bridgens Hus på:
Måndagar kl. 10.00
Tisdagar kl. 14.00
Onsdagar kl. 10.00

Spelavgiften är 60 kr.
(Juniorer till och med 25 år spelar gratis!)
Avgiften betalas i kontanter eller Swish.

Vårt Bridgecafé är alltid öppet. Här serveras kaffe, te och andra drycker. Du kan också få smörgåsar och kakor. Allt till mycket humana priser.

Alla spelare måste vara medlemmar i klubb som är ansluten till Svenska Bridge Förbundet (SBF).
Årsavgiften är 440 kr och betalas in på SBFs bankgiro 373-3482. Det är viktigt att ange MID nummer och klubbtillhörighet i meddelandefältet.
Vill man kan man vara medlem i mer än en klubb. Detta kallas för B- medlemskap (Stöd-medlem) och ger samma förmåner och rättigheter som ordinarie medlemskap i klubben. Att vara B-medlem kostar 100 kr/år och betalas till klubbens spelledare.
Är du ny bridgespelare kan du också få ett introduktionsmedlemskap. Detta är gratis under innevarande år .

Spelare uppmanas, för allas trivsel, att vara lågmälda när spel pågår.
Vid felaktigheter under spelet skall tävlingsledaren (TL) tillkallas. Döm ej själva.
* Vi rekommenderar användning av stopp- och alertkort. Regler för detta hittar Du på Svensk Bridges hemsida. Där kan Du också hitta

Kontaktpersoner för klubben är orförande och sekreterare :
| Hans Jimgren | 0707-450539
>>e-post
| Anita Mellgren | 0703-922474
>>e-post

Arnes Bridgeskola

I samarbete med Arnes Bridgeskola har vi såväl längre som kortare kurser för både nybörjare och vana bridgespelare. Klicka här för Arnes Bridgeskolas hemsida.