Om BK Debut

Välkommen till BK Debut.

Vår ambition att försöka skapa en trivsam och avslappnad miljö för oerfarna bridgespelare har lyckats över förväntan. En del av oss har varit med sedan starten i september 2011 medan andra har hoppat på längs vägen och vi har därför kommit olika lågt i vårt bridgespelande.

Vi spelar:
Onsdagar kl. 18.00 Klöver-Ruter-Hjärter-Spadergrupp (alla välkomna)
Fredagar kl. 10.00 Klöver-Ruter-Hjärter-Spadergrupp (alla välkomna)

Vi har PARTNERGARANTI alla dagar

Vi har

• partävlingar för såväl rutinerade spelare som Dig som är ny och intresserad av att tävla.

• Spelet bedrivs om möjligt i fyra grupper:
    Klöver max 2, Ruter 0-5, Hjärter 5-15 samt Spader >än 15 mästarpoäng. Gränserna gäller om en eller båda spelarna befinner sig inom det aktuella poäng intervallen.

Vårt Bridgecafé är alltid öppet. Här serveras kaffe, te och andra drycker. Du kan också få pajer, smörgåsar och kakor. Allt till mycket humana priser.

Medlemsavgiften är 440 kr/år.

Var med och stöd Bridgens Vänner genom att köpa en andel. Varje andel kostar 150 kr. Det blir lottdragningar tre gånger per år. Vinnarna kommer att redovisas på GBF:s hemsida och på anslagstavlan på Bridgens Hus.

Medlemsavgiften kan du betala på två sätt: Till bankgiro 373-3482, märk med MID nummer och namn, alternativ om du har OCR nummer använd då bankgiro 898-6523.

• En spelkupong för medlem i klubb ansluten till FSB. Kan vara högre vid enstaka specialtävlingar.
  • Två spelkuponger för spelare som ej är medlem i klubb ansluten till FSB. Undantag här är nya bridgespelare som kommer till vår klövergrupp.
  • Vid simultan- och silvertävlingar debiterar FSB en extra avgift. Denna avgift får varje spelare betala kontant utöver den spelkupong man lämnar. Alternativt betala hela spelavgiften kontant alt. swish.

• Från och med våren 2019 (1 januari) säljer vi 5 spelkuponger för 300:- och vid köpa av mindre antal 60:-/st. Betalas kontant eller med swish vid vår försäljning innan tävling.

• Spelare, som skall delta i en tävling, skall vara på plats senast 15 minuter före start. Detta för tävlingen skall starta och sluta
    på utsatt tid.
  • Ropa på tävlingsledaren (TL) om något blir fel eller tveksamheter under spelet. Döm inte själva.
  • Använd gärna stopp- och alertkort,