Om Älmhults BK

—Välkommen till Älmhults Bridge Klubb

Den 5 februari 1948 samlades ett antal herrar på Pensionat Sjögård för att bilda Älmhults BK. Initiativtagare var Allan Nilsson på Möckelns Hissfabrik.
Klubbens förste ordförande var Dr Sixten Kjelle’n.

Klubben har egen spellokal på Sommarvägen 31 med plats för max 12 bord.
Speltillfällen är Måndagar kl. 18:00 och Torsdagar kl. 13:30.
Bridgemate, kortsorteringsmaskin, projektor och ruter finns.

Klubben har reservspelare UTOM, Klubbmästerskap, Silvertävlingar och Simultantävlingar.

Älmhults BK tackar IKEA för ekonomiskt bidrag för förlorade intäkter p.g.a av pandemin.

• 50 kr på måndagar och 50 kr på torsdagar för medlem i klubb ansluten till FSB. Kan vara högre vid enstaka specialtävlingar.

• Spelare, som skall delta i en tävling, skall vara på plats senast 10 minuter före start. Detta för tävlingen skall starta och sluta
    på utsatt tid.