Forum » Allmänna diskussioner » Lagkamrater till Chairmans

Lagkamrater till Chairmans

12 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Mikael Westerlund
Bild för Mikael Westerlund
Lagkamrater till Chairmans

Förra året så hade vi ett par som vingar i Chairmans.

Minns inte säkert men har för mig dom är från Polen.
Första dagen i kvalet spelade dom mer eller mindre felfritt och andra dagen gick väl resultaten ner lite grann.

I alla fall så har dom kontaktat mig nu angående Chairmans i år.
Jag förklarade att vi redan har ett lag i år. Då bad dom mig att skriva ett inlägg här för att se om någon är intresserad av att ha med dom i sitt lag.

Dom är båda väldigt trevliga även om deras Engelska är bristfällig (milt sagt). Men den ena killen har en dotter som bor i Sverige (Stockholm) som pratar flytande Svenska. Så språket löste sig ganska bra trots allt.

Skicka mig ett mail om ni är intresserade så kan jag förmedla kontakten (han finns på Facebook).

Lycka till med bridgen
Mikael Westerlund

Björn Wenneberg

Hej Mikael.

Jag har ett par från Nederländerna, Rob Walker och Ton Lucassen som
är ett top seniorpar. Rob är även svensk mästare i par 2009 el. något.
Kan du skicka ett mail till Rob med deras(vingarnas) adress. Robs Mail är : rmwalker54@gmail.com

Tack Mikael!

mvh
Björn

Björn Wenneberg

Hej igen!

Se ovan!

Rob och Ton spelar också gärna SM-seniorlag om de blir utslagna i Chairmans. Som sagt Rob och Ton är ett riktigt bra seniorpar, missade EM-uttagningen med en futtig imp! Rob och Ton spelar gärna alla matcher. Kontakta Rob vid intresse rmwalker@gmail.com

Thomas Andersson
Bild för Thomas Andersson

Man måste nog vara svensk medborgare eller bosatt i Sverige för att få delta i svenska mästerskap. Men jag kan ha fel.

Dan Bylund

Det stämmer.

Johan Bjurström

Björn Wenneberg skrev:


Hej Mikael.

Jag har ett par från Nederländerna, Rob Walker och Ton Lucassen som
är ett top seniorpar. Rob är även svensk mästare i par 2009 el. något.
Kan du skicka ett mail till Rob med deras(vingarnas) adress. Robs Mail är : rmwalker54@gmail.com

Tack Mikael!

mvh
Björn

Jag minns i alla fall att Rob vann Elitserien med Storsjöbygdens BK 2007.

Mikael Westerlund
Bild för Mikael Westerlund

Hej alla som har skickat mig mail ang Polackerna.

Jag har idag fått veta att något är fel på min mail. Så alla som skickat mig mail om detta så har jag inte fått dom.

Men nu verkar det som att dom har fått ett lag.

Lycka till med bridgen
/Mikael Westerlund

Lars-Göran Larsson

Thomas Andersson skrev:


Man måste nog vara svensk medborgare eller bosatt i Sverige för att få delta i svenska mästerskap. Men jag kan ha fel.


Stämmer säkert, du brukar ju ha koll men Rob har bott i Sverige väldigt länge. Hur medborgarskapet var vet jag inte men jag lärde ”känna” honom i mitten på 90-talet då vi spelade i ett lag på OK-bridge (Björn m fl också). De som får dem till vinge kan vara glada och nöjda.
Lars-Magnus Gustafsson

Thomas Andersson skrev:


Man måste nog vara svensk medborgare eller bosatt i Sverige för att få delta i svenska mästerskap. Men jag kan ha fel.

hemsidan för SM-lag veteran står det ”Tävlingen är öppen för medlemmar i Svensk Bridge födda 1961 eller tidigare. Ett lag får bestå av högst sex spelare.”

Om detta stämmer med eventuellt regelverk vet jag inte.

Lars-Magnus Gustafsson

Lars-Magnus Gustafsson skrev:


Thomas Andersson skrev:


Man måste nog vara svensk medborgare eller bosatt i Sverige för att få delta i svenska mästerskap. Men jag kan ha fel.

hemsidan för SM-lag veteran står det ”Tävlingen är öppen för medlemmar i Svensk Bridge födda 1961 eller tidigare. Ett lag får bestå av högst sex spelare.”

Om detta stämmer med eventuellt regelverk vet jag inte.

Det tycks finans ett tillägg i regelverket, ”Utländska medborgare fast bosatta i Sverige, eller
som har sin huvudsakliga sysselsättning i Sverige,
tillåts delta i Svenska Mästerskap

Björn Wenneberg

Räcker det då att man går med i svenska klubb och betalar medlemsavgift för att delta i SM seniorlag , förutsatt att man har åldern inne?

Pär Ol-Mårs
Bild för Pär Ol-Mårs

Björn Wenneberg skrev:


Räcker det då att man går med i svenska klubb och betalar medlemsavgift för att delta i SM seniorlag , förutsatt att man har åldern inne?


Svar nej om du läser, innan dit, det senaste inlägget i tråden. Eller själv läser regelverket.
Logga in för att kommentera