Forum » Allmänna diskussioner » Diskussionstråd, öppna EM

Diskussionstråd, öppna EM

76 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg

Sidor

Torbjörn Jönsson
Bild för Torbjörn Jönsson

Fantastiskt kul och det här måste man ju se, när är semifinalen?

Sidor

Peter Swensson

Torbjörn Jönsson skrev:


Fantastiskt kul och det här måste man ju se, när är semifinalen?

Kl 10 börjar set 1. De möter Robinson, vilket jag personligen tror är bra även om alla lag som är kvar vistat sig starka så de våra har bäst chans mot det andra junislaget.

Edit: Redan nu 22:24 iddes de presenter det på micrositen. Blixtsnabbt

Sidor

Philip Berggren

Peter Swensson skrev:


Stämmer alla poäng är det bara Andrea, Maya Lo, Hult och Palma kvar efter denna omgång. Matematiskt klart! Cool

Nu är det ingen skräll längre! Det måste finnas begränsningar i hur många gånger det får heta så.

Nog är det som helhet fortsatt en skräll även om man absolut kan höja lite mindre på ögonbrynen då de verkar vara i den beryktade zonen. Bara att köra på! Cool

Sidor

Mats Nilsland

Såg att Carina skrivit att jag förmodligen skulle kommentera, men tyvärr är jag bortrest större delen av idag (och i morgon) men önskar förstås laget lycka till och hoppas någon annan kan hjälpa till med att förklara vad som händer.

Sidor

Mikael Westerlund
Bild för Mikael Westerlund

Det är en fröjd att få följa detta!

Bara ett Segment kvar nu idag. Håll ihop detta nu Party

Lycka till med bridgen
/Mikael Westerlund

Sidor

Johan Grönkvist
Bild för Johan Grönkvist

Grymt att de orkar spela så bra på fyra.
Heja heja i finalen.

Sidor

Magnus Eriksson

Helt jäkla otroligt!
Fy fn vad bra lirat alla!

Håller tummarna inför sista racet Smile

Sidor

Emanuel Unge

Bästa nånsin! Cool

Sidor

Mikael Westerlund
Bild för Mikael Westerlund

Då leder alltså Svensklaget + Palma med 26 IMP inför de sista 14 brickorna i Semifinalen och jag kan tänka mig att nerverna gör sig påminda när det är dags att försöka hålla undan 26 IMP mot ett starkt lag.

Då visar det sig att om ”de våra” hade kommit försent till bordet och fått straffpoäng för detta, samt att alla 4 spelarna får straffpoäng för att alla fyra glömt av att stänga av sina telefoner. Att dom dessutom blivit vansinniga på tävlingsledaren och bett denna att dra åt H-vete! och även fått straffpoäng för detta, så skulle man dessutom haft råd med straffpoäng för att samtliga i laget misskött sin hygien och luktat fotsvett. Det hade inte spelat någon roll alls!

Då ”de våra” går in i sista segmentet blir en ren och skär KROSS
Och vinner sista segmentet med 22 - 4.

För tydlighetens skull så har alltså inte detta hänt, men dom hade haft råd med det! Party Blush

Nu blir hela morgondagen bokad också då jag inte under några omständigheter tänker missa FINALEN!

STORT Lycka till med bridgen
/Mikael Westerlund

Sidor

Mikael Westerlund
Bild för Mikael Westerlund

Här skall ni få en bricka också.

987
kn65
ED4
D1082
EK1062
ED
32
Ekn96
D
K9832
8765
K53
kn543
1074
Kkn109
74
8
Nord
Öst
Syd
Väst
Väst giv
Ingen i zonen
Väst
Nord
Öst
Syd
E. Kolesnik
Andrea Nilsson
A. Grossack
Antonio Palma
_
_
4

Minns inte bugivningen exakt men har för mig att det var ostört 1 sp - 2 sp - 4 sp.
Börja med att titta hur svårbetat det faktiskt är med utspel hos Syd.
Men Palma hittade Ruter ut till J - Q.
Nu gällde det att hålla tungan rätt i mun. Och då jag själv var nervös som sjutton så vågade jag inte tänka på hur det måste vara för Andrea.

Jag såg nu framför mig att det skulle komma en hypernervös tankepause på 5 minuter.
Titta själva på läget, vad skall man vända med!?
Spader verkar kontraproduktivt och Ruter ser det ut som att man kan utesluta.
Men Hjärter eller Klöver?, Ja det är frågan. 12-13 IMP skall det här avgörandet avgöra.

Jag såg brickan när den spelades och jag har dessutom analyserat den och jag har fortfarande ingen aning om vad som är rätt i längden här?

Men jag lutar åt att jag kanske hade valt en Klöver. Då går kontraktet som ni ser hem utan större svårigheter.
Andrea verkade dock inte ha blivit uppfostrad till att ha några nerver alls och efter 5-6 sekunder så lån hjärter 5 på bordet och då var det helt chanslöst att spela hem Party Sun

Och man fick absolut ingen känsla av att det bara kom en hjärter på chans heller då Andrea ofta tog långa funderingar när det var viktiga lägen och det verkligen fanns något att tänka på.

Nej, imponerande är ordet jag söker!

Sen vill jag även berömma Hult och Palma som vi alla vet är duktiga sedan tidigare men som här spelar mer eller mindre felfritt och samtidigt stöttar tjejerna genom det här Heart

Och när jag nu är i mitt allra generösaste tillstånd så vill jag även berömma Mats Nilsland.
Då jag har fått följa Simon Hults resa från första parkett sedan han var nybörjare i bridge. Så jag har med stolthet följt hela Simons resa från nybörjare till den stjärna Simon är idag.

Men vad inte alla vet om så var det Mats Nilsland som tog åt sig Simon då Simon fortfarande var ung junior och fortfarande ganska grön och under Mats vingar så såg man en ofattbar utveckling hos Simon.
Det är möjligt att Simon oavsett hade nått dessa höjder, men utan Mats så hade detta tagit minst dubbelt så lång tid som det nu gjorde.
Jag önskar att jag själv hade haft en egen ”Mats” som tagit sig an mig när jag var ung junior.

Lycka till med bridgen i Finalen
/Mikael Westerlund

Sidor

Daniel Gullberg

Fortsätt kämpa!

Sidor

Torbjörn Jönsson
Bild för Torbjörn Jönsson

Ingen skriver med större hjärta än Westerlund!

Sidor

Britt-Marie Warborn
Bild för Britt-Marie Warborn

Janne Malmström ler i sin himmel, Lars-Anders Callenberg spritter av stolthet och hela BK Albrekts hejar på.

Sidor

Björn Ohlsson

Mats Nilsland skrev:


Det blir fel i budgivningar, ibland inga alerter, de hänger inte med i spelet och till och med så inte ens resultatet rätt.


Budgivning sker på paddor och sedan sitter det tydligen en BBO-operatör och sneglar över spelarens axel för att se budgivningen på skärmen. Jag har förståelse för att budgivningen inte alltid blir rätt, men den tekniska lösningen är pinsamt dålig. BBO borde kunna få budgivning, alerter och förklaringar automatiskt från paddorna.

/B

Sidor

Henrik Johansson
Bild för Henrik Johansson

Man förklarar inte på paddorna ut det sker (eller snarare skall ske) skriftligt på papper vid sidan om så att få förklaringar från paddorna är omöjligt.

Sidor

Lars-Magnus Gustafsson

För den som inte hittar live-resultaten från matchen och som inte följer det på BBO så upprepar jag det som redan visat långt bak i tråden, det som kallas running scores, d.v.s resultat, bricka för bricka. Glöm inte att uppdatera sidan.
Länk>>>>

Sidor

Martin Löfgren

Trots den knappa finalförlusten (och nog hölls tummar och tår så det värkte) är lagets insats fenomenal. Stort grattis!!

Sidor

Thomas Karlsson

Kanonbra spelat! Tack för underhållningen. Nu kan livet för oss som följt återgå till det normala.

Ni är värda guld även om det råkade bli silver denna gång.

Sidor

Magnus Eriksson

Fantastisk insats.
Ni skall alla vara otroligt stolta.
Men …….Tänk ändå om storslammen hade varit i zonen!

Sidor

Magnus Eriksson

Dubbelt

Sidor

Daniel Gullberg

Grattis till den bästa prestationen på länge för svensk bridge (även om det så klart är surt att förlora en final). Sjukt små marginaler, nästa gång går det åt andra hållet.

Håll huvudet högt på prisutdelningen!

Sidor

Lars-Anders Callenberg

Ett jättestort grattis till hela lag OTRA VEZ och speciellt till Maya Lo och Andrea.

När två personer som satsar hårt på något tillsammans, t. ex. att lägga ner en enormt stor mängd träningstid och speltimmar och att det sedan ger resultat är ju en härlig känsla. Det är vad vi sett med två av BK Albrekts många unga spelare i detta fall.

Och till er som inte känner eller vet vem Maya Lo och Andrea är för några kan jag säga att det är två träningsvilliga, super-schyssta och vanliga tjejer med känsla för fair play. Om någon hört något annat så tror jag inte de personerna känner Maya Lo och Andrea tillräckligt väl.

För många kom denna framgång som en stor överraskning och skräll men för mig som tränat dem samt stöttat och spelat med dem under 5-6 år är det inte en lika stor överraskning, det var bara en tidsfråga innan det skulle hända.

Grattis till silvermedaljerna – jag vet att ni tycker det var surt att förlora, speciellt med så liten marginal.

mvh
Lars-Anders
/Stolt bridgemedarbetare/

Sidor

Henrik Johansson
Bild för Henrik Johansson

Magnus Eriksson skrev:


Fantastisk insats.
Ni skall alla vara otroligt stolta.
Men …….Tänk ändå om storslammen hade varit i zonen!


Tyvärr eller kanske tur i oturen hade det ju bara inneburit 3 imp till.

Sidor

Lillemor Jernberg
Bild för Lillemor Jernberg

Även vi är mäkta imponerade av framför allt tjejernas spel. Tack för spännande underhållning och grattis till silver! /Perlemor

Sidor

Markus Hedström

Stort grattis till en väldigt bra insats! Det har varit väldigt kul att följa er.
Tack för underhållningen!

Sidor

Nils Andersson

Grattis och tack för underhållningen.

Sidor

Nils Andersson

Dubbelt

Sidor

Micke Melander

Verkligen Grattis! Bra spelat, några brickor av såväl Andrea och Maya Lo där jag inte hade gått i mål (toppning eller maskning). Vajjert. Vad händer framåt?

Vill också skicka en tanke till Janne Malmström som fiskat upp dem och inlett karriären, gissar att han ler å det bredaste i himlen. Men också till BK Albrekts och LA Callenberg för all support som de och alla andra juniorer i BK Albrekts får löpande!

Sidor

Niklas Andrén

Ett lyckosamt arbetsschema denna vecka har medfört att jag har kunnat kolla på åtskilliga halvlekar av EM-mix-lag. Och vilken otroligt spännande underhållning det blev och vad fantastiskt bra de spelade. Stort grattis till silvret. Fantastiskt. Och förhoppningsvis en erfarenhet som kommer att ge blodad tand till nya äventyr.

Sidor

Mikael Westerlund
Bild för Mikael Westerlund

ETT SUPERSTORT GRATTIS till hela laget.

Som andra nämnt tidigare här så förstår vi att ni ville vinna.
Men ni är 18 år och kommer ha så många medaljer om några år att vi knappt kommer se skillnad på om detta var ett Guld eller ett Silver!

Det ni har presterat den här veckan är inget annat än helt fantastiskt! Och jag hoppas att ni känner er oerhört stolta över er bedrift.

Ni slog ut många bra lag under er framfart men pricken över i:et kom ändå i Semin när ni vann STORT över ett världslag som ofta är med och tampas i toppen i öppna EM och VM.

Nu undrar jag om Maya Lo och Andrea är med i U26-truppen kommande mästerskap?

Är dom inte med där så är det dags att ta ett möte i förbundet nu och ta beslutet att ändra tidigare beslut att inte skicka något lag i klassen U21.

Här har ni två tjejer och sedan har vi väl Isis också från samma stad (Varberg). Sedan är jag helt säker på att det finns 1,2 eller 3 till som vill/kan vara med.

Att inte låta dessa tjejer rida på vågen nu vore ett rent självmord från förbundets sida.

Lycka till med bridgen
/Mikael Westerlund

Sidor

Logga in för att kommentera