Spellokal, enligt tidsplan

Hej medlemmar!

Det har varit jäktigt att få spellokalen färdig till den start vi utlovade men det har fungerat. Runt 60 arbetstimmar har gått åt och vi hoppas ni tycker det har varit värt det.
Det vi saknar just nu idag är en anslagstavla där vi kan sätta upp resultat samt annan information. Storleken bör vara 120 bred och minst 80 på höjden samt anpassad för nålar, väv eller annat mjukare mtrl.
Har ni en sådan och önskar bli av med den så kan ni kontakta mig direkt.

Lite information hur vi i styrelsen har tänkt:

Börjar med vad klubben hyr så att vi alla vet var vi kan hålla till. Vi har två entré varav en är med ramp. Båda hallarna och ett rum i den högra entrén hyr vi för brickläggning mm. Vi hyr även spellokalen och kan disponera uteplatsen om någon önskar sitta ute en stund. (Den behöver även städas upp och kanske även behandla möblerna lite. Har säkert stått ute ett bra tag) Köket disponerar vi en mindre del av, direkt till vänster en bänk och diskutrymme. Här avser vi att kunna brygga kaffe. i den entrén som har rampen finns även toaletten.
El, vatten, värme och snöröjning står hyresvärden för.
Vi har även fått låna ett 40 tal stolar och några bokhyllor av hyresvärden och det är tacksamt.

  1. Inneskor eller skoskydd för att underlätta städningen. (Skoskydd finns men även skohyllor för den som vill lämna ett par skor på plats)

* Städningen kommer att skötas av Birgitta Edvall fram till sommarspelet börjar. (Vi är 72 medlemmar så vi tillsammans borde klara av att hålla det trivsamt i lokalen)
* Därefter vore det bra om vi kunde komma överens om att kvällsvärdarna städar av efter spelet (toaletten varje gång och golvet vid behov)
Är någon av er som har förslag på en annan lösning är ni välkommen att kontakta mig via mail eller på annat vis.
Annars får styrelsen fundera på en hållbar lösning.

  1. Ytterplaggen lämnar vi i hallen där det finns en tillräckligt stor plats att hänga på. (Lämna inga värdesaker)

  2. Vi kommer att dricka kaffe och te ur vanliga muggar med hänsyn till miljön och muggar finns på plats. Diskningen ingår i kvällsvärdarnas uppgifter.

  3. Lokalen är till 99% upplåst 30 minuter före spelstart. Vid damkvällar kan ni behöva låna en nyckel och då är det bara att höra av sig.

Under den första timmen vid kvällsspelet kan solen vara lite besvärlig så vi har satt upp gardiner som ni kan flytta på om ni blir bländade. Fönstren har vi inte hunnit putsa ännu och här får ni gärna göra en insats om andan faller på)

Sedan hoppas vi på att detta år ska kunna bjuda på en hel del förändringar och ett anpassat jubileum.
Vi kommer att spela hela sommaren på tisdagar men titta i spelprogrammet eller kalendern på hemsidan.

Ni ska alla känna er varmt välkomna.

/
Sollefteå BK
Styrelse