TL-lista

11 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Ping Huang
Bild för Ping Huang
TL-lista

Jag kan inte hitta landetsTL-lista på SBFs nya sida. På den gamla Spader är listan utgammal. Finns det något sätt att få en uppdaterade TL-lista?

Henrik Johansson
Bild för Henrik Johansson

Den här listan är uppdaterad

Iwe Nilsson

Även om den är uppdaterad är den felaktig, från Uppland saknas Ping Huang och Gunnar Fjellner står som borttagen vilket är felaktigt!

Henrik Johansson
Bild för Henrik Johansson

Ping saknas mycket riktigt, där måste något ha gått fel. Folk som inte uppfyller aktivitetskravet tas bort per automatik. Tyvärr funkar inte lagmodulen i spader som den ska så lagtävlingar kommer inte med i statistiken. Ryszard får kolla upp det där helt enkelt.

Björn Sörling

Den är inte aktuell för Göteborgs del heller. Och vad det gäller borttagning så sas väl att man skulle kontakta DBF för att kontrollera att det var korrekt?

Henrik Johansson
Bild för Henrik Johansson

Philip är t.ex. uppgraderad till Elit-TL som han blev i Januari, och Ryszard är uppdaterad till steg 4 som han blev i februari så såpass aktuell är listan. Däremot är det omöjligt för TK att granska varje enskild TL så det är klart att det förekommer felaktigheter men det är ändå den mest korrekta listan vi har.

Ryszard Sliwinski
Bild för Ryszard Sliwinski

Det är väl enkelt för distriktstävlingsledare att kolla att listan är uppdaterad vad det gäller hans/hennes distrikt och komma med ev. korrigeringar. Det har jag nu gjort för Upplands del så vår lista stämmer numera med verkligheten. Uppdateringen skedde idag.

Björn Sörling

Absolut. Det hade kunnat underlätta för DTL om man hade vetat NÄR dessa ändringar görs, så att man vet NÄR man ska kolla om TL tas bort . En av de godkända deltagarna på höstens utbildningar står som borttagen, vilket åtminstonde jag tycker är märkligt. Jag vill minnas att det vid förra DTL-träffen sas att man skulle kolla på distriktet när man skulle göra korrigeringar i listan, men jag kanske har fått det om bakfoten?

Henrik Johansson
Bild för Henrik Johansson

Listan på villka TL som inte uppfyller aktivitetskraven gås igenom på TK:s januarimöte varje år. Dessvärre är insamligen av den statistiken inte tillräckligt bra då den bara baseras på ruterrapporter.

Björn Sörling

Henrik Johansson skrev:


Listan på villka TL som inte uppfyller aktivitetskraven gås igenom på TK:s januarimöte varje år. Dessvärre är insamligen av den statistiken inte tillräckligt bra då den bara baseras på ruterrapporter.

Innebär detta att TK inte för en diskussion med distrikten innan man tar bort ’inaktiva’ TL baserad på bristfällig data?

Henrik Johansson
Bild för Henrik Johansson

Björn Sörling skrev:


Henrik Johansson skrev:


Listan på villka TL som inte uppfyller aktivitetskraven gås igenom på TK:s januarimöte varje år. Dessvärre är insamligen av den statistiken inte tillräckligt bra då den bara baseras på ruterrapporter.

Innebär detta att TK inte för en diskussion med distrikten innan man tar bort ’inaktiva’ TL baserad på bristfällig data?

Vet inte riktigt hur bra kontakten med distrikten är, vad jag däremot vet är att vi trodde att den data vi hade var pålitlig ända tills jag undersökte saken närmare på senaste januarimötet.

Logga in för att kommentera