Forum » Distrikts- och klubbforum » Stockholms BF » DM final par, öppen klass den 18 april på BBO

DM final par, öppen klass den 18 april på BBO

11 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Johnny Östberg
DM final par, öppen klass den 18 april på BBO

DM-finalen avgörs 18 april och går på BBO. Inget kval arrangeras utan alla är fria att anmäla sig direkt till DM finalen. Anmälan görs HÄR

Pär Ol-Mårs
Bild för Pär Ol-Mårs

Hur kommer det att bli med denna tävling? Blir det spel på RealBridge eller kvarstår beslutet att spela på BBO?
Det gick ju inte att få till någon running score under Veteran-Par. Det spelarna fick veta om hur de låg till var bara manuellt uträknat resultat efter 16 brickor under lunchpausen då 18 brickor var avklarade. Sen också om jag kommer ihåg rätt fick vi veta de 5 bästa med 10 brickor kvar.
Svenska Bridgeförbundet har ju med tanke på att SM-lag semifinalerna ska spelas på RB ordnat flera tillfällen att bekanta sig med RB innan vår DM-final.

Lars Nilsson
Bild för Lars Nilsson

Pär Ol-Mårs skrev:


Hur kommer det att bli med denna tävling? Blir det spel på RealBridge eller kvarstår beslutet att spela på BBO?
Det gick ju inte att få till någon running score under Veteran-Par. Det spelarna fick veta om hur de låg till var bara manuellt uträknat resultat efter 16 brickor under lunchpausen då 18 brickor var avklarade. Sen också om jag kommer ihåg rätt fick vi veta de 5 bästa med 10 brickor kvar.
Svenska Bridgeförbundet har ju med tanke på att SM-lag semifinalerna ska spelas på RB ordnat flera tillfällen att bekanta sig med RB innan vår DM-final.


Håller helt med
Johnny Östberg

Vi har beslutat att tävlingen körs på BBO.
Flera skäl
Dels att det står så i inbjudan och jag gissar att alla som nu är anmälda har spelat på BBO. Min enkät inför veteran gav resultatet att flertalet föredrog BBO. Dessutom var det flera som framförde att det finns vissa brister hos Realbridge, t ex möjligheten att se spelet i efterhand och större risk för tekniskt strul. Så jag misstänker att det blir svårt att göra alla nöjda!
Under veterantävlingen fick spelarna (topp-) ställningen vid tre tillfällen vilket jag kan tycka är tillräckliga. Om man har 47 % kanske det inte är så viktigt att veta om man ligger på plats 13 eller 14? Dessutom fick spelarna direkt efter ronden veta hur ronden gick och sin egna totala procent. Men jag vet att vissa kommer tycka att detta är katastrofalt dåligt. Jag hoppas trots allt att det bedöms som tillräckligt bra av de flesta. Låt oss härda ut denna vår och satsa på live bridge andra halvåret 2021!

Pär Ol-Mårs
Bild för Pär Ol-Mårs

Johnny Östberg skrev:


Dessutom var det flera som framförde att det finns vissa brister hos Realbridge, t ex möjligheten att se spelet i efterhand och större risk för tekniskt strul.


Accepterar att det blir så, men hur någon kan tycka at det finns brister i hur man kan se spel i efterhand förstår jag inte. den funktionen är minst lika bra på RB som på BBO.
Tekniken strular ibland på bägge och beror oftast på ens eget internet.
Johnny Östberg

Jag har själv aldrig spelat partävling på Realbridge så jag kan bara referera synpunkten.
Ett citat nedan.

”Dessutom tycker jag, när jag loggat in o försökt kolla resultat fr andras tävlingar,
så är deras resultatsidor en fruktansvärt galet designad ”single-page-application”.
Man kan ju bara titta på en giv vid ett bord i taget – inte ha uppe flera givar, eller flera bord i olika browser-fönster eller tabbar.

Där är ju BBOs gamla hederliga ”Myhands” enormt mkt bättre,
att man snabbt kan klicka upp många/samtliga givar fr
en match eller tävling och sen bara tabba fram o tillbaka mellan fönster eller flikar,
och kolla hur budgivning och spelet gick.

Det blir ju ett helvetiskt klickande fram o tillbaka i Realbridge’s urusla användarfientliga resultatsidor,
och omöjligt få nån överblick.

Totalt värdelös funktionalitet, av det jag hittills stött på.”

Carl-Henrik Nauclér

Håller med Pär, RealBridges resultatservice är överlägsen förutom att det inte finns någon double dummy analys kort för kort. Kul att efter avslutad rond och i väntan på nästa kunna se vad som spelats vid andra bord.

SM lag semifinaler kommer spelas på RealBridge och provtillfällen anordnas om ni vill testa http://www.svenskbridge.se/nyheter/86455

Vill ni se med egna ögon hur resultatrapporteringen ser ut i efterhand är det bara att öppna länken till en gammal tävling, här kommer en för Allemansträffen som Uppland arrangerade i söndags.

Johnny Östberg

Ställningen vid lunchpausen hittar ni HÄR

Johnny Östberg

Slutresultatet hittar ni HÄR
Stort grattis till Lasse o Jocke!

Joakim Nordlindh

Tack Smile

Tävlingen dyker väl upp i BIT om ett tag?

Johnny Östberg

Nu finns tävlingen även i BIT, HÄR

Logga in för att kommentera