Forum » Ruter och Bridgemate » BMPro 3.2.6 problem

BMPro 3.2.6 problem

4 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Pär Alvarsson
BMPro 3.2.6 problem

Hejs

Sytem:
Windows 10 64bit
Bridgemate Pro

Vet inte om jag gjort något fel men efter att ha installerat senaste versionen av BMPro fick jag stora problem.
Jag kunde starta och genomföra en tävling men när jag försökte genomföra en andra tävling, efter att datorn varit avstängd, fick jag en varning som sa att BMPro redan kördes och måste stängas av, när jag skulle starta BMPro. Problemet är att BMPro inte körs och då finns inget att avsluta.
I aktivitetshanteraren/processer finns heller ingen BMPro att stänga ner. Om man däremot startar en kommandopromt och skriver tasklist kan man se att BMPro.exe körs men det går inte att stänga ner den med taskkill, jag lyckades inte iallafall. Det intressanta är att det inte hjälper att starta om datorn för även efter omstart körs BMPro om man kollar med tasklist.

Enda lösningen på problemet var att installera BMPro 3.1.2 och för att slå ihjäl processen BMPro.exe fick jag avinstallera drivrutinen för USB-serial converter och sedan återinstallera den.

Finns det några som kör 3.2.6 utan problem.
Varför kan jag isåfall inte köra 3.2.6?

Tomas Gustafsson
Bild för Tomas Gustafsson

Skaffa en MAC

Pär Alvarsson

Tomas Gustafsson skrev:


Skaffa en MAC


Det var ju en stor hjälp INTE Sadsmile
Pär Alvarsson

Har nu helgen gjort en ny ren installation av win 10.
Vad jag kan påminna mig så har jag gjort precis likadant denna gång.
Det roliga är att nu funkar bmpro 3.2.6 utan problem.
Varför det inte funkade första gången har jag ingen aning om men problemet uppstod på två helt av varandra oberoende datorer som jag installerade med några dagars mellanrum.

Datorer är ett intressant släkte Smile .

Logga in för att kommentera