Forum » Ruter och Bridgemate » Importera .pbn till Ruter

Importera .pbn till Ruter

3 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Lars-Magnus Gustafsson
Importera .pbn till Ruter

Finns det något sätt att importera en redan spelad tävling från Spader/Bit till ruter så att man får med allt, - namn, resultat och hela baletten? Jag antar att man endast kan göra det med en pbn-fil i så fall. (det är den enda jag hittar i Spader/Bit

L-M

Tomas Brenning

Tyvärr finns ingen importfunktionalitet från PBN till Ruter.

Det enda är om man kan skaka fram Bridgemate-databasen från nämnda tävlingen. Då kan man starta tävlingen med flyttschemat från databasen, och sedan importera namn respektive resultat på vanligt sätt.

Lars-Magnus Gustafsson

Ok, tack för svar.

Jag kanske ska tala om, för den som är intresserad varför jag frågar.
Jag håller på att sammanställa en historik på en sida på vår hemsida där jag vill lista klubbmatch år för år mot en klubb vi har utbyte med. Och, efter lite datorbyten så finns inte mc2- eller bridgemate-filerna kvar. Däremot så finns ju alla tävlingars resultat på Spader/Bit sedan vi började rapportera. I Spader/Bit så står inte resultat från klubbmatch med. Det skrivs ju som en ”vanlig” partävling. Man får då summera ihop det manuellt om man vill se klubbmatchens resultat. Det kanske kan vara något för hemsidans utvecklare, att se till att det även kan rapporteras klubbmatch?

Mvh
L-M

Logga in för att kommentera