Hej,
vi skall köra en barometer för första gången på länge. Ingen av oss TL eller andra i klubben har gjort det tidigare.
Jag vet att jag skall kryssa i Barometer.
Troligtvis kommer vi att ha fler bord än ronder och då kan man väl använda Mitchell flyttschema? Skulle vi bli färre bord så har jag blivit rådd till att använda Oändlig Howell.
Men sedan vill vi också gärna ha upp rondresultaten på väggen. Då skall man väl kryssa i ”Aktuell ställning”. Jag provade detta på en vanlig partävling igår, men lyckades inte få upp en websida som uppdaterades. Hur gör man?
Tacksam för tips!

Det finns mycket dokumentation om ruter här
Där står det om barometer och om aktuell ställning.
Så där finns det mesta om hur man kan göra.
Mitt tips är att spela oändlig Howell vid barometer.
Aktuell ställning skapar en ”HTML- fil” som ligger normalt sett i ”Ruters utkorgen”.
Så dubbelklicka på den så borde du få upp en egen flik med resultaten på er dator som du sedan kan visa.
Du ska INTE kryssa i ”Aktuell ställning” nere till höger i ”Mata in resultat”! Gör du det kommer Ruter uppdatera rondresultatet under pågående rond. Då får de se resultat och givar samtidigt de spelar brickorna, inte lyckat.
Resultatmeny väljer du Schema/ sedan 1 eller 2 om du vill ha Scoretavlor eller ej, vi kör med Scoretavlor så man får se givar och resultat. När första ronden är klar kommer Ruter vilja skriva ut rondresultat, när det görs uppdateras även websidan. Följande ronder kommer Ruter skriva ut rondresultat automatiskt vid rondslut och då även uppdatera websidan.
Du kan med fördel vänta med att visa websidan tills efter första ronden skrivits ut så du ser det fungerar, innan dess finns inget att visa.
Kör du inte barometer bör man klicka i ”Aktuell ställning”, då uppdateras websidan så snart Ruter får in nya resultat. Då använder man Schema för Normal tävling och inga brickor visas.
Det går alldeles utmärkt att ha aktuell ställning ikryssad vid barometer, men du måste ha ruter inställt på att bara rapportera helt färdigspelad rond (Vilket det blir automatiskt om man väljer Schema ”Projektor, Barometer”) . Då uppdateras resultatet och giv samt scoretavlor visas direkt efter att sista resultatet i ronden kommit in.