Forum » Ruter och Bridgemate » Omkastade spelare N-S eller Ö-V

Omkastade spelare N-S eller Ö-V

5 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Gunilla Johansson
Omkastade spelare N-S eller Ö-V

Hej,
Vi har upptäckt ett fenomen att spelare blir omkastade inom paret. Tyvärr är det inte lika i alla fall.

Vi hade t ex nu i måndags ett antal par som blivit omkastade. När jag öppnade BMC visas paren korrekt men i Ruter är vissa par omkastade.

I tisdags och onsdags var det också ett antal par omkastade men där är det lika mellan BMC och Ruter, alltså fel redan i BMC.

Någon som har varit med om detta och har några idéer på vad som kan vara fel?

Det har ju egentligen ingen större betydelse i partävlingar, men kan fenomenet även uppträda i individuella tävlingar så är det naturligtvis ett problem.

Tacksam för alla tips!

Gunilla Johansson /Laholms BK

Peter Aspe
Bild för Peter Aspe

Utan att ha tillgång till Ruter just nu, så vill jag minnas att det finns en inställning i Ruter som låter en bestämma om ev dam i paret skall stå först.
Kan det vara det som spökar för dig?
mvh
Peter Aspe, Lomma BK

Thomas Winther

Det är troligen så.

Gunilla Johansson

Hej,
Tyvärr är det inte alls så. Vi har ett par där kvinnan sitter nord och mannen syd och även där har de bytt plats. Vi har också par bestående av två damer respektive två herrar där det skiftats.

Tycker också att det är underligt att det ibland stämmer mellan bws och Ruter men ibland inte.

Fortfarande tacksam för alla tips!

Gunilla

Gunilla Johansson

Hej,
Jag har nu löst problemet och det var ju ganska nära förslaget från Peter. Jag upptäckte att det finns en inställning som ger möjlighet till att namnen ska sorteras i alfabetisk ordning (förstår inte varför man kan tänkas vilja det). Denna inställning finns tillsammans med den som Peter skrev om.

Någon har uppenbarligen bockat i den rutan hos oss. Nu är det i alla fall ändrat så nu fungerar det korrekt igen.

Varför finns detta alternativ alls?

Gunilla

Logga in för att kommentera